امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : فوریه 28th, 2018 10:19 | کد خبر : 22633 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۴۱روستای عشایری در پارس آباد آب آشامیدنی ندارد

فرماندار پارس آبادمغان گفت که در زمان حاضر ۴۱روستا و قشلاق عشایری این شهرستان مرزی فاقد لوله کشی آب آشامیدنی سالم و بهداشتی است.

جمشید کریمی/مغانه آنلاین– اکبر صمدی عصر امروز چهارشنبه در جمع مردم قشلاق قنبرلو پارس آباد افزود: خط انتقال و شبکه گذاری مجتمع آبرسانی امام علی (ع) به اتمام رسیده و منبع یک هزار متر مکعبی آن در دست اجراست که با تکمیل و بهره برداری کامل از این مجتمع ، مشکل نبود و یا کمبود آب آشامیدنی بسیاری از روستاهای منطقه مرتفع می شود.

وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون با شتاب خوبی اجرا می شود، گفت: علاوه بر این، طراحی و اجرای یک خط انتقال دیگر برای آبرسانی به هشت قشلاق عشایری با همت و همکاری اداره آب و فاضلاب روستایی و امور عشایری شهرستان در دستور کار است.

وی  به ضرورت گازرسانی به روستاها و قشلاق های بدون گاز تاکید و بیان کرد: پکیج گازرسانی به قشلاق قنبرلو نیز طراحی شده و که در سال ۹۷در کنار اجرای طرح هادی عملیاتی خواهد شد.

صمدی همچنین نبود پوشش ارتباطی تلفن همراه در برخی از روستاها و مناطق عشایرنشین را از مشکلات مهم این شهرستان عنوان و بیان کرد: تقویت پوشش خطوط تلفن همراه و رفع مشکل آنتن دهی از خواسته ها و مطالبات اصلی تعداد زیادی مردم روستاهای عشایری از جمله قشلاق قنبرلو است که باید در این راستا اقدام اساسی و جدی صورت گیرد.

وی همچنین از اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال اعتباراولیه برای آبرسانی و دو میلیارد ریال نیز برای آسفالت راه ارتباطی قشلاق قنبرلو خبر داد و افزود: خدمات رسانی به قشلاق ها و مناطق روستایی و عشایرنشین و رفع نیازهای و مطالبات آنان از سیاست ها و برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است.

اخبار مرتبط

نظرات