امروز: دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 9th, 2024 4:10 | کد خبر : 24812 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۲۴۰واحد مسکن ملی در بیله سوار در دست ساخت است

فرماندار بیله‌سوار گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۲۴۰ واحد با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی در حال ساخت است.

مغانه آنلاین- سه شنبه۲۱-۰۱-۱۴۰۳

صاحبعلی اصغری امروز سه نشبه در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت: در شهر جعفرآباد این شهرستان هم به ۴۰ متقاضی ۲۰ قطعه زمین تحویل داده شده که ۳۸ نفر پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند و پیگیر تامین زیرساخت‌های مسکن از جمله آب، برق، گاز و زیرساخت‌های ارتباطی هستیم.

به گفته فرماندار بیله‌سوار ، در طرح نهضت مسکن ملی ۲ هزار و ۷۱۷ نفر در این شهرستان ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک هزار و ۶۲۸ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

وی به اقدامات انجام شده برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل سال گذشته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۰۳ واحد آسیب‌دیده از سیل در این شهرستان انجام شده ، به هر واحد ساختمانی نیازمند تعمیر، ۱۰۰ میلیون ریال واریز شده و ۴۰۰ میلیون ریال هم به صورت بلاعوض واریز خواهد شد.

فرماندار بیله‌سوار تصریح کرد: همچنین ۴۴ واحد باید احداث می‌شد که تسهیلات آنها سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و مبالغ واریزی بلاعوض برای هر واحد ۹۵۰ میلیون ریال است.

اصغری با بیان اینکه سیل سال گذشته به ۳۰ روستای بیله سوار خسارت وارد کرد، اضافه کرد: مصالح مورد نیاز این واحدها از جمله سیمان ، میلگرد ، اسکلت و پیچ و مهره برای تعمیر و ساخت واحدهای آسیب‌دیده از سیل در روستاهای بخش مرکزی ، قشلاق دشت ، بیله‌سوار و جعفرآباد از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت رایگان تامین شد.

بهار سال گذشته بارش‌های متعدد منجر به وقوع سیلاب در مناطق مختلف استان اردبیل شد و خسارت‌های سنگینی به همراه داشت ، کارشناسان مدیریت بحران استانداری اردبیل مجموع خسارت‌های ناشی از سیل در بیله‌سوار مغان در خردادماه پارسال را پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

 

اخبار مرتبط

نظرات