امروز: دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 9th, 2024 4:01 | کد خبر : 24809 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

هشدار دادگستری اردبیل در مورد پرداخت فطریه به افراد ناشناس

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به قرار گرفتن در آستانه مناسبت عید سعید فطر به شهروندان هشدار داد که برای مواردی مانند پرداخت فطریه و کفاره به هیچ عنوان به افراد ناشناس اعتماد نکنند.

مغانه آنلاین- سه شنبه۲۱-۰۱-۱۴۰۳

جهانگیر جوانمرد روز سه‌شنبه با اشاره به افزایش فعالیت کلاهبرداران در مناسبت‌های ملی و مذهبی، نسبت به احتمال کلاهبرداری از شهروندان در پوشش پرداخت فطریه، زکات و کفاره در عید فطر هشدار داد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان به افراد ناشناس اعتماد نکنند، افزود: پیشنهاد می‌شود مردم این امور را از روش‌های شناخته شده و معتبر انجام دهند، چرا که احتمال دارد کلاهبرداران به بهانه پرداخت فطریه و کفاره نسبت به سرقت اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنها اقدام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: افراد فرصت‌طلب در مواردی با راه‌اندازی سایت‌هایی در قالب موسسه‌های خیریه، فرستادن پیام‌هایی برای جمع‌آوری فطریه و وجوهات شرعی در شبکه‌های اجتماعی، سوء استفاده از نام اشخاص و چهره‌های شناخته شده هنری و ورزشی یا جعل عنوان سازمان‌های مختلف از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس مردم در صورت تمایل به پرداخت اینترنتی مبالغ فطریه، کفاره و نذورات خود می‌توانند از طریق صفحه‌های معتبر ارگان‌های مربوطه که از سوی رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود، اقدام کنند.

 

اخبار مرتبط

نظرات