امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : دسامبر 3rd, 2016 10:14 | کد خبر : 20003 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

طرح پایاب خدا آفرین، بیکاری را در پارس آبادمغان ریشه کن می کند

فرماندار پارس آّبادمغان گفت: با تکمیل و بهره برداری از پروژه عظیم شبکه آبیاری پایاب خدا آفرین معضل بیکاری در این شهرستان ریشه کن می شود.

به گزارش روز شنبه مغانه آنلاین، اکبر صمدی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این پروژه ملی هم اکنون ۵۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روند اجرایی آن از سرعت خوبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: با درخواست رئیس جمهور و عنایت و اذن مقام معظم رهبری یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آب های مرزی استان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه ما باید شاکر و قدردان این لطف و عنایت رهبری باشیم ، از خبرنگاران خواست فارغ از سلایق و جناح بندی های سیاسی، این نگاه و توجه ویژه مقام عظمای ولایت و خدمات و دستاوردهای دولت را به نحو شایسته و جامع به سمع و نظر و اطلاع اقشار مختلف جامعه برسانند و برای پیشرفت همه جانبه منطقه تلاش کنند.

وی ادامه داد: شبکه پایاب سد خدا آفرین در صورت مدیریت صحیح، تکمیل زنجیره تولید و بهره برداری مناسب از اراضی تحت پوشش و نیز راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی مدرن می تواند حدود ۱۰۰هزار فرصت شغلی جدید به صورت غیر مستقیم ایجاد کند.

وی واگذاری اراضی به بهره برداری عرفی وافراد واجدشرایط را مهم ترین بخش از طرح پایاب خدآفرین و نظام بهره برداری در منطقه دانست و گفت: در بحث واگذاری اراضی باید قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی لحاظ شود و اجرای درست قانون و اطلاع رسانی دقیق و کامل به ذی نفعان و ذی حقان نقش موثری در همکاری و مشارکت فعال مردم دارد.

وی با بیان اینکه واگذاری اراضی از ناحیه عمرانی شروع می شود اضافه کرد: اراضی پایاب خداآفرین در قالب تشکل، شرکت، تعاونی و یا مجتمع و در راستای ایجاد فرصت های شغلی به افراد واجد شرایط تحویل داده خواهد شد.

وی با اعلام اینکه بر اساس آمار موجود، حدود ۱۶هزار بیکار در این شهرستان وجود دارد، بیان کرد: با بهره برداری از شبکه پایاب خداآفرین ، ۶۲هزار هکتار از اراضی مرتعی و دیم منطقه به آبی تبدیل و مشکل اشتغال برطرف می شود.

اخبار مرتبط

نظرات