امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : می 5th, 2020 8:49 | کد خبر : 23670 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کمک مومنانه، معامله با خدا

بررسی بیانات،مواضع و توصیه های حکمیانه مقام معظم رهبری در طول حیات پربرکت انقلاب اسلامی در خصوص’مسائل مختلف کشوری و جهانی این نکته را نشان می دهد که این مواضع تماما رویکرد قرآنی دارند.

مغانه آنلاین-بررسی بیانات،مواضع و توصیه های حکمیانه مقام معظم رهبری در طول حیات پربرکت انقلاب اسلامی در خصوص’مسائل مختلف کشوری و جهانی این نکته را نشان می دهد که این مواضع تماما رویکرد قرآنی دارند.

در این حال و هوای کرونایی هم  که ویروس تمام دنیا را دربرگرفته می بینیم قدرتهای بزرگ دنیا چطور در مواجه با آن عاجز مانده و چه رسوایی هایی را به بار آوردند. در این درماندگی غرب،بازهم شاهدتدبیر حکیمانه مولایمان ، مقام معظم رهبری برای کم کردن آلام و درد قشر آسیب پذیر جامعه هستیم. حضرت آقا در سخنرانی خودشان بمناسبت نیمه شعبان،  مردم را به کمک مومنانه و شرکت در رزمایش همدلی برای اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا دعوت کردند.

مردم هم  با لبیک به ندای مولایشان در کنار نیروهای جهادی در این رزمایش کمک مومنانه که نوعی جهاد در راه خداست، تا حالا حضوری قابل تقدیر داشته و در ادامه هم به حول قوه الهی حضوری چشمگیرتر خواهند داشت. چرا که حقیقتا مردم می دانند انقاق مال در راه خدا یعنی؛ جهاد در راه او ، و این برگرفته از کلام الهی است که در بیانات حضرت آقا جاری و ساری می باشد. بطوری که خداونددر سوره توبه آیه ۲۰ می فرمایند:

الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَهً عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ

لذا  با عنایت به این کلام الهی  این کار مردم یعنی کمک به هموطنان آسیب پذیر نوعی جهاد در راه خداست چرا که خداوند در این آیه شریفه، انفاق مال( بِأَمْوَالِهِمْ)را مقدم بر انقاق جان (أَنْفُسِهِمْ) بیان نموده اند و برای آن  پاداش أَعْظَمُ دَرَجَهً عِنْدَ اللَّهِ ۚ قرار داده اند و مردم انقلابی ما بادرک این موضوع و عمل به ندای رهبرشان جلوه هایی از ایثار و از خودگذشتگی را در این روزها به نمایش گذاشته اند تا الگویی عملی برای دنیا باشند .

ملت انقلابی ایران  همچون دوران جنگ تحمیلی و  مناسبت های مختلف در طول حیات انقلاب اسلامی، که خالصانه پای کار بودند،  در این رزمایش کمک مومنانه هم  با انفاق بی منت مال خود در حقیقت با خداوند معامله می کنند و خداوند هم به کسانی که در راه او اقدام به انفاق مال می کنند وعده پاداش نیکویی داده است .  همانطوری که در آیه۲۶۱ سوره بقره می فرمایند:

مَثَلُ الَّذینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّهٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابلَ فی‏ کُلِّ۷ سُنْبُلَهٍ مِائَهُ حَبَّهٍ وَ اللَّهُ یُضاعِفُ لِمَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ

*کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد (و شایستگی داشته باشد) دو یا چند برابر می کند و خدا (از نظر قدرت و رحمت) وسیع و (به همه چیز) داناست.(آیه ۲۶۱ سوره بقره)

درپایان باید قدردان کسانی باشیم که موجی از افتخار را برای کشوردر این روزها ایجاد می کنند. از اقدامات جامعه درمانی کشور ، از حضور بی منت قوای نظامی کشور برای خدمت رسانی به مردم و همچنین از کمک های مومنانه مردم و همراهی شان با برنامه های نظام برای مقابله با این ویروس ،کمال تشکرو قدردانی را داریم  .و در ادامه می رویم که با همت ملت انقلابی ایران در ماه رمضان هم که ماه رحمت و ماه میهمانی خداست، با پیوستن به این رزمایش کمک مومنانه حماسه ای از ایثار و نوع دوستی را رقم بزنیم .ان شاالله

 الله بخش نجفی- هادی سیاسی سپاه ناحیه پارس آباد

اخبار مرتبط

نظرات