امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : مارس 13th, 2019 11:23 | کد خبر : 23146 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پارس آباد رتبه برتر استان را در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی دارد

فرماندار پارس آباد مغان گفت : این شهرستان مرزی در بحث اعطای تسهیلات کم بهره اشتغال روستایی مقام اول را در سطح استان اردبیل کسب کرده است.

جمشید کریمی / مغانه آنلاین- علی علایی عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این شهرستان در ۱۱ماه گذشته با پرداخت ۳۵۰میلیارد ریال وام ارزان قیمت به روستائیان متقاضی اجرای طرح های اشتغالزایی، گام بزرگی در این عرصه برداشته است.

رئیس شورای اداری شهرستان پارس آباد با بیان اینکه تسهیلات پرداخت شده در شهرستان پارس آباد معادل ۱/۴ استان اردبیل است ، افزود: شهرستان پارس آباد  در بخش تسهیلات پرداختی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی روستاها از طریق بانک عامل در جایگاه نخست استان قرار دارد.

وی اظهارکرد: از مجموع ۳۷۳ طرح مصوب کارآفرینی با تسهیلات ۸۶۰ میلیارد ریالی در این شهرستان تاکنون ۳۵۰ طرح موفق به دریافت وام شدند.

نماینده دولت درشهرستان مرزی پارس آبادمغان با اشاره به ظرفیت های بالای کشاورزی و دامپروری و خدمات و گردشگری و صنایع تبدیلی و تکمیلی منطقه ادامه داد : ظرفیت برای اشتغالزایی روستایی و کارآفرینی در این منطقه مهیاست و با پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب، فرآیندهای اشتغالزایی روستایی شتاب بیشتری می گیرد.

علایی خاطر نشان کرد : بستر و شرایط برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف در پارس‌آباد آماده و مهیاست و در حال حاضر ظرفیت‌های سودآوری در حوزه سرمایه‌گذاری در پارس‌آباد وجود دارد.

وی چهاربانده کردن مسیرپارس آباد_اردبیل  را از طرح های مهم و اولویت دار منطقه عنوان کرد و  گفت: محور مواصلاتی اردبیل- پارس آباد به دلیل نداشتن ایمنی و وضعیت مناسب، باریک بودن و وقوع تصادفات دلخراش به قتلگاه تبدیل شده است.

فرماندار پارس آباد مغان همچنین از راه‌اندازی مجدد پروازهای فرودگاه پارس آباد از ۱۰ فروردین ماه سال ۹۸  خبر داد و افزود: این فرودگاه نقش مهمی در عمران و آبادانی منطقه مغان دارد.

اخبار مرتبط

نظرات