امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 24th, 2015 3:39 | کد خبر : 11679 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

بنیاد برکت در روستای عشایری حاج عوض پارس آباد مدرسه می سازد

در مراسمی عملیات احداث یک باب مدرسه از محل اعتبارات بنیاد برکت وابسته به ستاد فرمان امام خمینی (ره) در روستای عشایری “حاج عوض “پارس آباد شروع شد.

به گزارش مغانه، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل امروز یکشنبه در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: برای ساخت مدرسه سه کلاسه روستای حاج عوض در مجموع هشت میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.
امید قیامی افزود: از این رقم سه میلیارد و ۴۸۰میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد برکت و بقیه از محل تخریب و بازسازی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس هزینه می شود.
وی ادامه داد: در محوطه این مدرسه همچنین یک باب نمازخانه با معماری و معیارهای اسلامی احداث می شود.
وی اضافه کرد: احداث و تجهیز مدارس و توسعه فضاهای آموزشی در مناطق مختلف با نگاه محرومیت زدایی و توسعه سوادآموزی و تربیت انسان های فهیم و صادق صورت می گیرد.
قیامی ابراز امیدواری کرد شروع عملیات اجرایی این مدرسه، آغازی باشد برای حرکت بزرگ برای تربیت و پرورش یک نسل متعهد و فهیم و آگاه، تا بتوانند فردای بهتری را رقم بزنند.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل با اشاره به کمبود مدرسه در پارس آباد گفت: پیگیری و تکمیل طرح های آموزشی نیمه تمام این شهرستان از برنامه های اولویت دار این اداره کل است.
وی افزود: پروژه های مهمی هم اکنون در این شهرستان در دست اجراست که اغلب این طرح ها تا شروع سال تحصیلی جدید تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می شود.
فرماندار پارس آباد نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس ، گفت: امنیت و آسایش کشور و تحصیل دانش آموزان در فضایی آرام در سایه رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان و ایثارگران محقق شده است.
مهدی احمدی به ضرورت رفع مشکل کمبود فضای آموزشی و هوشمند سازی مدارس منطقه اشاره و تاکید کرد: باید تلاش و همت کنیم دانش آموزان جزء خواندن درس دغدغه ای مانند کمبود کلاس در محیط آموزشی نداشته باشند.
وی همچنین بر تسریع در اجرا و تکمیل مدارس نیمه تمام از جمله مدارس ارشاد، حکمت، گوشلو، محمدرضالو، شهید باکری تاکید کرد و گفت: حل معضل کمبود کلاس و فضای فیزیکی کمک زیادی به ارتقای کیفیت آموزشی می کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون در فاز یک پروژه مسکن مهر یک هزار و ۳۰۰خانوار ساکن هستند، از بهره برداری فاز دوم این طرح در قالب ۴۰۰واحد مسکونی در تابستان امسال خبر داد گفت: احداث یک باب مدرسه در شهرک مسکن مهر از نیازهای اساسی این شهرستان است.
وی با اعلام اینکه ساخت مدرسه در روستای حاج عوض از مطالبات و خواسته های مردم این روستای عشایری بود، گفت: باید تلاش کنیم این مدرسه تا مهرماه سال جاری تکمیل و افتتاح شود.

اخبار مرتبط

نظرات

دلسوزمغان

اقااین دیگه چیه به مشکلات راه این روستا دقت شود تبلیغات فردخاصی هم انجام نشود