- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

بنیاد برکت در روستای عشایری حاج عوض پارس آباد مدرسه می سازد

به گزارش مغانه، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل امروز یکشنبه در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: برای ساخت مدرسه سه کلاسه روستای حاج عوض در مجموع هشت میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.
امید قیامی افزود: از این رقم سه میلیارد و ۴۸۰میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد برکت و بقیه از محل تخریب و بازسازی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس هزینه می شود.
وی ادامه داد: در محوطه این مدرسه همچنین یک باب نمازخانه با معماری و معیارهای اسلامی احداث می شود.
وی اضافه کرد: احداث و تجهیز مدارس و توسعه فضاهای آموزشی در مناطق مختلف با نگاه محرومیت زدایی و توسعه سوادآموزی و تربیت انسان های فهیم و صادق صورت می گیرد.
قیامی ابراز امیدواری کرد شروع عملیات اجرایی این مدرسه، آغازی باشد برای حرکت بزرگ برای تربیت و پرورش یک نسل متعهد و فهیم و آگاه، تا بتوانند فردای بهتری را رقم بزنند.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل با اشاره به کمبود مدرسه در پارس آباد گفت: پیگیری و تکمیل طرح های آموزشی نیمه تمام این شهرستان از برنامه های اولویت دار این اداره کل است.
وی افزود: پروژه های مهمی هم اکنون در این شهرستان در دست اجراست که اغلب این طرح ها تا شروع سال تحصیلی جدید تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می شود.
فرماندار پارس آباد نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس ، گفت: امنیت و آسایش کشور و تحصیل دانش آموزان در فضایی آرام در سایه رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان و ایثارگران محقق شده است.
مهدی احمدی به ضرورت رفع مشکل کمبود فضای آموزشی و هوشمند سازی مدارس منطقه اشاره و تاکید کرد: باید تلاش و همت کنیم دانش آموزان جزء خواندن درس دغدغه ای مانند کمبود کلاس در محیط آموزشی نداشته باشند.
وی همچنین بر تسریع در اجرا و تکمیل مدارس نیمه تمام از جمله مدارس ارشاد، حکمت، گوشلو، محمدرضالو، شهید باکری تاکید کرد و گفت: حل معضل کمبود کلاس و فضای فیزیکی کمک زیادی به ارتقای کیفیت آموزشی می کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون در فاز یک پروژه مسکن مهر یک هزار و ۳۰۰خانوار ساکن هستند، از بهره برداری فاز دوم این طرح در قالب ۴۰۰واحد مسکونی در تابستان امسال خبر داد گفت: احداث یک باب مدرسه در شهرک مسکن مهر از نیازهای اساسی این شهرستان است.
وی با اعلام اینکه ساخت مدرسه در روستای حاج عوض از مطالبات و خواسته های مردم این روستای عشایری بود، گفت: باید تلاش کنیم این مدرسه تا مهرماه سال جاری تکمیل و افتتاح شود.

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "بنیاد برکت در روستای عشایری حاج عوض پارس آباد مدرسه می سازد"

#1 Comment By دلسوزمغان On 2015/05/30 @ 6:42 ب.ظ

اقااین دیگه چیه به مشکلات راه این روستا دقت شود تبلیغات فردخاصی هم انجام نشود