امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : سپتامبر 18th, 2018 10:25 | کد خبر : 23026 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

برگزاری اجتماع عظیم عزاداران حسینی در پارس آباد+تصاویر

اجتماع عظیم عزاداران حسینی عصر امروز سه شنبه مصادف با هشتم محرم ، با حضور پرشور عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مداحان و عزاداران در شهر پارس آبادمغان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مغانه آنلاین، در این آیین هیات ها و دسته های عزاداری به صورت یکپارچه در چهار راه امام خمینی(ره) این شهر ولایی تجمع کردند و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) با ترسیم صحنه های مظلومیت شهدای کربلا، در رثا و ماتم شهادت سید و سالار شهیدان و ۷۲یار باوفایش به مداحی و مرثیه سرایی پرداختند.

شیفتگان و دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع) در پارس اباد با حضور گسترده و منسجم در این مراسم مذهبی، یک بار دیگر شور حسینی و ارادت قلبی خود به خاندان عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه پارس آباد در این اجتماع باشکوه با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، گفت: عزداری برای امام حسین(ع)، باعث سعادت و رستگاری انسان ها در دنیا و آخرت می شود.

حجت الاسلام سید سعید رشادی با بیان اینکه هدف از عزاداری های محرم ، زنده نگه داشتن یاد و راه ابا عبدالله است، افزود: این مداحی ها و سوگواری ها در تمام مراحل زندگی به دردمان می خورد.

وی با اعلام اینکه علما، فضلا و اندیشمندان مسلمان همواره بر عزاداری برای امام حسین(ع) تاکید داشته اند، ادامه داد: پیام نهضت امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و جور و استکبار است-

وی با بیان اینکه امروز دشمن دین و موجودیت ما را نشانه رفته است، گفت: هرگز نباید از دشمن غافل شویم چرا که غفلت از دشمن دنیا و آخرت ما را به مخاطره می اندازد.

به گزارش مغانه آنلاین، در این مراسم باشکوه که با حضور اقشار مختلف مردم ولایت مدار پارس آباد برگزار شد، نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار پارس آباد و مسوولان ادارت و نهادهای این شهرستان مرزی نیز حضور داشتند.

عکس: مهران پروانه

اخبار مرتبط

نظرات