امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : می 14th, 2018 4:05 | کد خبر : 22718 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

انتقاد امام جمعه پارس آباد از نبود سونوگرافیست زن در این شهرستان

امام جمعه پارس آباد با ابراز گلایه از نبود پزشک زن متخصص سونوگرافی در پارس آباد به عنوان دومین شهرستان بزرگ و پرجمعیت استان اردبیل گفت: این پذیرفتنی نیست که در یک کشور اسلامی به علت نبود سونوگرافیست زن، بانوان یا از انجام سونوگرافی صرف نظر کنند و یا به سختی راضی شوند یک پزشک مرد آنان را سونوگرافی کند و یا برای این کار با طی مسافت طولانی راهی اردبیل شوند.

به گزارش مغانه آنلاین، حجت الاسلام رشادی امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری پارس آباد،  با اشاره به کمبود آب زراعی و ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت این نعمت الهی، افزود: کمبود آب یکی از تهدیدات و مشکلات جدی است که در صورت بی توجهی و فقدان برنامه ریزی مناسب، بخش اعظمی از زمین های زراعی بایر شده و امکان انجام کشت دوم محصولات کشاورزی در منطقه وجود نخواهد شد.

وی اجرای طرح های نوین آبیاری را راهکار مهمی در راستای غلبه بر مشکل کم آبی دانست و از کشاورزان خواست برای رهایی از این معضل و تهدید جدی، اراضی زراعی خود را به سیستم های آبیاری قطره ای و تحت فشار مجهز کنند.

وی با انتقاد از اینکه برخی ها تحت عنوان سرمایه گذار، با به تصویب رساندن طرح های صوری به نام تولید و اشتغال، زمین و به تبع آن وام بانکی ارزان قیمت دریافت می کنند، اظهار کرد: این سرمایه گذاران صوری پس از اخذ تسهیلات کم بهره، بدون آنکه طرح شان را اجرایی کنند زمین را می فروشند و در جاها و مناطق دیگری هزینه می کنند که نیاز است به منظور جلوگیری از انحراف تسهیلات سرمایه گذاری و اشتغالزایی، نظارت و دقت لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت صیانت و حراست از فرهنگ و ارزش های جامعه، اظهار کرد: همه باید در پاسداری از فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احساس مسوولیت کنند و نگذارند ضد ارزش ها جایگزین ارزش ها شود.

اخبار مرتبط

نظرات