امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 7th, 2017 8:56 | کد خبر : 21213 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کشت و صنعت مغان ظرفیت بزرگی برای کشاورزی کشور است / به مدیران بومی اعتماد کنیم

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین موانع استفاده بهینه از ظرفیت بالقوه کشت و صنعت مغان، نگاه سیاسی به این مجموعه در دوره‌های مختلف بوده که کشت و صنعت مغان را از حرکت در راستای اهداف تعیین شده‌ خود بازداشته است.

به گزارش مغانه آنلاین به نقل از فارس، صدیف بدری، با اشاره به خاک زراعی بی‌نظیر دشت مغان اظهار کرد: کشت و صنعت و دامپروری مغان از توانایی و ظرفیت بسیار بزرگی برای بخش کشاورزی کشور برخوردار است ولی متأسفانه آن چنان که باید و شاید از این ظرفیت استفاده نشده است.

وی تصریح کرد: کشت و صنعت مغان ظرفیت اشتغالی بالغ بر ۱۵ هزار نفر را داراست ولی امروز از پرداخت حقوق و مطالبات چند ۱۰۰ نفر نیروی کار خود عاجز مانده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که کشت و صنعت مغان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: ساختمان‌ها، تأسیسات و کارخانه‌های صنایع تبدیلی و ماشین‌آلات این مجموعه فرسوده شده و نیازمند نوسازی و مدیریت صحیح و فوری دارد.

بدری افزود: یکی از مهمترین موانع استفاده بهینه از ظرفیت بالقوه کشت و صنعت مغان، نگاه سیاسی به این مجموعه در دوره‌های مختلف بوده که کشت و صنعت مغان را از حرکت در راستای اهداف تعیین شده‌ خود بازداشته است.

وی با تاکید بر توان، دانش و تجربه مدیران بومی بیان کرد: استان اردبیل قطب کشاورزی کشور است و با توجه به وجود مراکز علمی، تخصصی مرتبط با این حوزه، از سال‌های دور در استان مدیران متخصص، مجرب و با دانش روز داریم که می‌توانند در توسعه بخش کشاورزی استان و رفع موانع و مشکلات مجموعه‌هایی نظیر کشت و صنعت و دامپروری مغان نقش‌آفرینی کنند.

بدری با اشاره به تغییرات اخیر در مدیریت کشت و صنعت مغان اضافه کرد: در هیأت مدیره و مدیریت عالی مجموعه کشت و صنعت مغان باید از مدیران توانمند بومی استان به ویژه مدیران لایق منطقه مغان بهره گرفت تا شاهد بهره‌وری هر چه بیشتر این مجموعه کشاورزی و دامپروری منحصر به فرد استان و کشور باشیم.

 

اخبار مرتبط

نظرات