امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 20th, 2014 5:36 | کد خبر : 6597 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

امسال حدود 500هزار میلیارد ریال به بخش عمرانی کشور اختصاص می یابد

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: امسال حدود 500هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش عمرانی کشور تخصیص می یابد که در چند ماه گذشته 130هزار میلیارد ریال این رقم محقق شده است.

به گزارش مغانه، حجت الاسلام مجید انصاری امروز چهارشنبه در جمع مردم شهرستان مرزی پارس آباد افزود: تکمیل طر ح های نیمه تمام و اجرای پروژه های ضروری در اولویت برنامه های عمرانی دولت قرار دارد .

وی، مشکل آب را از بحران های کشور دانست و گفت: به دلیل خشکسالی و کمبود نزولات جوی حتی دو استان پرآب گیلان و مازندران با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

وی، با بیان اینکه دولت یازدهم از همان روزهای اول شورای عالی آب را فعال کرده است، ادامه داد: رییس جمهوری وزاری نیرو و جهادکشاورزی مامور کرده اند تا مطالعات جامعی در زمینه آب انجام دهند.

وی، اضافه کرد: با عنایت رهبر معظم انقلاب، حدود هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای بحث آب به خصوص مهار آب های مرزی و افزایش بهره وری آب کشاورزی در نظر گرفته شده است.

او، با بیان اینکه هنوز حدود 90درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود، گفت: باید با استفاده از شیوه های نوین آبیاری و اجرای طرح های مدرن، از قطره قطره آب موجود استفاده حداکثری شود.

انصاری ، مهار تورم را از دستاوردها و توفیقات بزرگ دولت روحانی دانست و گفت: خوشبختانه در 11ماه گذشته رشد تورم از 44درصد به نزدیک 15درصد متوقف شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری، بیکاری را از مشکلات فراگیر و مهم کشور ذکر و بیان کرد: دختران و پسران تحصیل کرده برای ساختن زندگی خود و آینده کشورمان نیازمند شغل پایدار و آبرومند و مولد هستند.

وی، با اعلام اینکه برای ایجاد فرصت های شغلی، کشور از رکود خارج و واحدهای صنعتی راکد و نیمه تعطیل فعال و واحدهای جدیدی در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و دیگر عرصه های اقتصادی ایجاد شود، اظهار کرد: برای ایجاد رونق در اقتصاد و ایجا اشتغا، هیپچ راهی جزء سرمایه گذاری نیست.

وی، نتایج مذاکرات هسته ای را مثبت خواند و افزود: دولت یازدهم مذاکرات هسته ای و توسعه روابط بین الملل را از ابتدای شروع کار خود در دستور کار قرار داد و در این مسیر با حمایت رهبری و مردم گام های بلندی برداشته است.

انصاری، با اشاره به مطالبات و مشکلات شهرستان پارس آباد گفت: در جلسه فردای هیات دولت در مرکز استان، تک تک مطالبات و خواسته های این منطقه پیگیری می شود.

وی، با اشاره استعدادها و قابلیت های این شهرستان بیان کرد: پارس آبامغان استعدادها و ظرفیت های زیادی دارد از اینرو مشکلات و بیکاری زیبنده این منطقه مرزی نیست.

وی، ادامه داد: الحاق این شهرستان به منطقه آزاد ارس می تواند تحرک بیشتری به این خطه ببخشد.

او، نسبت به پیگیری خارج کردن شرکت کشت و صنعت مغان از شمول اصل 44 و همچنین تمامی درخواست ها و مطالبات این منطقه قول مساعد داد.

حجت الاسلام مجید انصاری در بدو ورود به پارس آباد، مورد استقبال فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان مرزی قرار گرفت و سپس با حضور در مزار شهدای گمنام این شهرستان با نثار گل و فاتحه نسبت به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.

اخبار مرتبط

نظرات