امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

زمستان و افزایش بیماری های قلبی و تنفسی

سرما را می شودیک عامل خطر برای بروز بیماری های قلبی به حساب آورد. دوره سرما که از اوایل دی ماه آغاز شده و تا اواسط بهمن ماه ادامه دارد. خطرناک ترین دوره برای بیماران قلبی و بروز حملات قلبی در این بیماران است.

جاده هایی که به مقصد نمی رسند

تابستان واوایل پاییز ایامی هستند که در آن رسانه ها مملو از اخبار و گزارش هایی در باره سوانح رانندگی و تلفات انسانی بی شمار در محروهای مواصلاتی می شوند.

کودکی هایی که حبس شد – مینا میرقاسمی

کودکانه ترین احساساتمان در بی توجهی ها حبس شد ، بدون آنکه چیزی از این کودکانه ها را برای کودکان امروز به ارث بگذاریم.

با تدبیر دولت روحانی/

استان اردبیل به خوزستان دوم کشور تبدیل می‏شود – اروجعلی محمدی

استان اردبیل با شرایط اقلیمی خاص دارای ظرفیت‏های آبی و خاکی مناسب و منحصری برای توسعه کشاورزی مدرن می‏باشد.

مدیران تحول گرا، کشتی بنگاه های اقتصادی به گل نشسته را به حرکت در می آورند

مدیریت عالی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان هدفمند حرکت مینمایداول اهداف را تعیین و سپس استراتژی های رسیدن به آن هدف را با یک تیم کاری مجرب تدوین مینماید و این یعنی مدیریت نوین و به روز.

تحلیلی پیرامون همکاری های نظامی جمهوری آذربایجان با اسرائیل

در تحلیل سخنان سردار جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص سرنگونی پهپاد جاسوسی اعزام شده اسرائیل به مرزهای ایران و مبدا پرواز آن از یکی از کشورهای منطقه شمال جمهوری اسلامی ایران، به ظن قوی میتوان گفت که کشور مورد نظر جمهوری آذربایجان است.

پارس آباد مغان به عنوان نگین آذربایجان به منطقه آزاد ارس وصل شود – علی رضا ارژنگی (روزنامه نگار)

شهرستان مرزی پارس آباد مغان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان اردبیل و نگین آذربایجان برای توسعه هرچه بیشتر و تحول اساسی و همه جانبه، نیازمند الحاق به منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس است.

پیشینه و شرایط صحت اعتکاف و مستحبات آن

اعتکاف مخصوص دین اسلام نیست، بلکه در ادیان الاهی دیگر نیز وجود داشته و در اسلام استمرار یافته است، اگرچه ممکن است در شرع مقدس اسلام پاره ای از خصوصیّات و احکام و شرایط آن تغییر یافته باشد، اما از زمانی که پیامبر اسلام (ص) اعتکاف را به مسلمانان آموزش داد، این سنت اسلامی در […]

نگاهی به چالش ها ومشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان پارس آباد مغان

جبرائیل طلیعه/در جهان کنونی تامین کارآمد و اثربخش بهداشت ودرمان در جامعه از وظایف حاکمیت و سهولت و رضایت در برخورداری از آن جزء حقوق شهروندی شناخته میشود. با هر گرایش سیاسی و اجتماعی دولت ها، بهداشت و درمان همواره از چالش ها و خواست های حساسیت برانگیز و اولویت دار جامعه محسوب شده است. […]

نقدی بر نمایش کمدی “اژدر عمی”

شهرام محرابی/نام یا عنوان هر اثر هنری مانند فیلم ،داستان، رمان یا تئاتر … تاثیر زیادی در فروش یا جذب مخاطب دارد به طوریکه تقریباً میتوان از نام اثر، تم اثر و یا مفهوم کلی اثر تا حدودی به آن دست یافت. معمولاً نمایش هایی را که تم عاشقانه دارند نمی توان کاملاً یک اثر […]