- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

کشت و صنعت مغان ظرفیت بزرگی برای کشاورزی کشور است / به مدیران بومی اعتماد کنیم

به گزارش مغانه آنلاین به نقل از فارس، صدیف بدری، با اشاره به خاک زراعی بی‌نظیر دشت مغان اظهار کرد: کشت و صنعت و دامپروری مغان از توانایی و ظرفیت بسیار بزرگی برای بخش کشاورزی کشور برخوردار است ولی متأسفانه آن چنان که باید و شاید از این ظرفیت استفاده نشده است.

وی تصریح کرد: کشت و صنعت مغان ظرفیت اشتغالی بالغ بر ۱۵ هزار نفر را داراست ولی امروز از پرداخت حقوق و مطالبات چند ۱۰۰ نفر نیروی کار خود عاجز مانده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که کشت و صنعت مغان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: ساختمان‌ها، تأسیسات و کارخانه‌های صنایع تبدیلی و ماشین‌آلات این مجموعه فرسوده شده و نیازمند نوسازی و مدیریت صحیح و فوری دارد.

بدری افزود: یکی از مهمترین موانع استفاده بهینه از ظرفیت بالقوه کشت و صنعت مغان، نگاه سیاسی به این مجموعه در دوره‌های مختلف بوده که کشت و صنعت مغان را از حرکت در راستای اهداف تعیین شده‌ خود بازداشته است.

وی با تاکید بر توان، دانش و تجربه مدیران بومی بیان کرد: استان اردبیل قطب کشاورزی کشور است و با توجه به وجود مراکز علمی، تخصصی مرتبط با این حوزه، از سال‌های دور در استان مدیران متخصص، مجرب و با دانش روز داریم که می‌توانند در توسعه بخش کشاورزی استان و رفع موانع و مشکلات مجموعه‌هایی نظیر کشت و صنعت و دامپروری مغان نقش‌آفرینی کنند.

بدری با اشاره به تغییرات اخیر در مدیریت کشت و صنعت مغان اضافه کرد: در هیأت مدیره و مدیریت عالی مجموعه کشت و صنعت مغان باید از مدیران توانمند بومی استان به ویژه مدیران لایق منطقه مغان بهره گرفت تا شاهد بهره‌وری هر چه بیشتر این مجموعه کشاورزی و دامپروری منحصر به فرد استان و کشور باشیم.