امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 25th, 2024 10:35 | کد خبر : 24831 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: طرح آبرسانی به ۶ روستای شهرستان گرمی مغان در قالب بخشی از مجتمع بزرگ آبرسانی به ۶۴ روستای بخش موران در خرداد ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

مغانه آنلاین- پنجشنبه ۰۶-۰۲-۱۴۰۳

مسعود خیرجو در بازدید از تاسیسات و تصفیه خانه گرمی مغان و زیرساخت‌های آبرسانی به بخش موران این شهرستان اظهار کرد: مجتمع بزرگ آبرسانی به بخش موران برای پوشش ۶۴ روستا با همکاری بسیج سازندگی سپاه در حال اجراست و سال گذشته فاز نخست آن با انتقال آب به ۱۸ روستا به سرانجام رسید و در فاز دوم، آبرسانی به ۱۷ روستا مد نظر است که ۶ روستا در خرداد ماه از نعمت آب شرب و سالم برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم فاز سوم مجتمع آبرسانی به روستاهای بخش موران شهرستان گرمی مغان را در دهه فجر امسال افتتاح کنیم تا بقیه روستاها نیز از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند شوند و طرح ارتقا توان و آبدهی تصفیه خانه گرمی برای تامین هر چه بیشتر آب روستاهای تابعه نیز در حال اجراست و به بازسازی و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه اقدام می‌شود.

خیرجو اضافه کرد: این طرح در حال حاضر حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود بعد از تکمیل و بهره برداری، آب شرب و بهداشتی حدود ۵۰ هزار نفر را تامین کند.

حسین مولایی فرماندار گرمی مغان نیز با اشاره به مشکلات کم آبی در مناطق مختلف این شهرستان، همت مضاعف شرکت آب و فاضلاب را برای رفع مشکلات آب خواستار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل همچنین در دیدار با آیت الله یدالله صفری امام جمعه گرمی مغان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص هماهنگی‌ شرکت آب و فاضلاب با شهرداری‌ها برای انجام به موقع حفاری‌ها در معابر عمومی و ترمیم زودهگام آنها قول مساعد داد.

آیت الله صفری در این دیدار اظهار کرد: آب شرب سالم و بهداشتی از نیازهای ضروری و اولیه شهرها و روستاهاست و متاسفانه کمبود آب، بخصوص در روستاهای شهرستان گرمی مغان مشهود است و از شرکت آب و فاضلاب استان انتظار می‌رود، با تکمیل طرح‌های در حال اجرا، مشکلات را برطرف کند.

بیش از ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

 

اخبار مرتبط

نظرات