امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : ژانویه 19th, 2018 4:38 | کد خبر : 22564 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کشت و صنعت مغان را به ورطه نابودی کشاندیم/ در دولت نه پول کافی هست و نه حال و حوصله‌ای برای کار کردن وجود دارد

نماینده مردم تبریز و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکائی‌ها ۶۰ سال پیش برای کشت و صنعت طرح توجیهی نوشتند که ما بعد از ۶۰ سال هوش نمی‌کنیم که آنها چه نوشته‌اند در حالی که کشت و صنعت و دشت مغان را به ورطه نابودی کشاندیم.

به گزارش روز جمعه مغانه آنلاین، مسعود پزشکیان در نشست مجمع مطالبه‌گران اردبیل در مورد پارس آباد و کشت و صنعت مغان افزود: هیچ عقل و منطقی قبول نمی‌کند که این بنگاه اقتصادی بیشتر از سود خود ضرر دهد در حالی که اعلام می‌کنم کشت و صنعت را یکسال به من اجاره دهند و من ۲۰۰ میلیارد تومان در ابتدا پول نقد به آنها می‌دهم چرا که کشت و صنعت توان درآمدزایی ۲۰ هزار میلیارد تومان را دارد.

پزشکیان افزود: ما نمی‌توانیم با برداشت شلیل هلو و کارخانه فرسوده لبنیات و صنایع تبدیلی این بنگاه عظیم اقتصادی را روی پای خود نگهداریم که از همین روی به خاطر بدعمل کردن ما کشت و صنعت مغان هم اکنون به مرحله ضرردهی رسیده است.

وی با اشاره به تاکید مسئولان استان اردبیل مبنی بر تصویب منطقه آزاد گفت: اگر این منطقه توجیه علمی و منطقی داشته باشد بنده نیز قطعا در تصویب آن نمایندگان استان اردبیل را همراهی خواهم کرد اما به صراحت اعلام می‌کنیم در کشورمان منطقه آزاد تجاری به معنای واقعی وجود ندارد و در خود تبریز اهالی بازار از فعالیت منطقه آزاد ارس گله‌مند هستند چرا که فعالیت این منطقه سامان بازار آنها را به هم زده است.

پزشکیان گفت: ما از وزارت راه و شهرسازی خواسته‌ایم تا راه‌آهن شمالغرب کشور را به صورت مستقل به ما واگذار کند تا همه شهرهای شمالغرب کشور را با قطار به هم وصل کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت نه پول کافی هست و نه حال و حوصله‌ای برای کار کردن وجود دارد، اذعان کرد: معتقدم تا ما نگاهمان را عوض نکنیم و تغییر نگرش نداشته باشیم استان و منطقه‌مان را نمی‌توانیم متحول کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس بیان کرد: وضعیت بودجه در کشور بسیار وخیم است به طوری که بودجه سال آینده را نیز واقعا روی هوا می‌بندیم چرا که هیچ امیدی به این نیست که این ارقام بودجه‌ای حداقل در بخش درآمدی محقق شود.

پزشکیان با بیان اینکه حتی فرد دیوانه نیز مثل ما اولویت‌های دخل و خرج خود را تنظیم نمی‌کند، اظهار کرد: ما حتی اولویت‌ها را به اشتباه گرفته‌ایم و به جای آنکه پروژه‌ای را در اولویت اجرا کنیم به یکباره می‌خواهیم با یک منابع محدود چندین پروژه را به عنوان اولویت در نظر بگیریم که از همین روی شاهد آن هستیم که ساخت یک راه ارتباطی ۲۰ سال طول می‌کشد.

پزشکیان اظهار کرد: شخصیت‌هایی همچون هاشمی رفسنجانی و شهید بهشتی به رغم آنکه لباس روحانیت داشتند اما نگاهشان متفاوت از دیگران بود که این نگاه متفاوت، زمینه محبوبیت و توانمندی آنها را فراهم کرد.

وی با انتقاد از نحوه اداره و مدیریت کشور به شکل آزمون و خطا، خاطرنشان کرد: با همین کشت و صنعت می‌توان یک کشور را اداره کرد اما جای افسوس آنجاست که ما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت برای جوانان بیکار ممر درآمدی درست کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به جای متهم کردن دیگران بهتر است از مشورت و مشاوره دیگران استفاده کنیم تا با تغییر نگاه و نگرش‌ها به سمتی حرکت کنیم تا ضعف‌هایمان را برطرف و به توصیه قرآن و اسلام به معنای واقعی عمل کنیم. (ایسنا)

 

اخبار مرتبط

نظرات

هوشنگ بهرامزاده

واقعا جای غم است و گریه بالاخص برای دشت مغان و مخصوصا بمدیریتهای بعداز انقلاب شرکت کشت وصنعت ودامپروری مغان که میشود فقط با اجاره دادن اراضی شرکت کلی در آمدداشت حالا مغان همون مغان است که میشود در سال ۳بار کشت وبرداشت کرد کشت و صنعت و دامپروری مغان که ۶۰۰۰ پرسنل داشت و حتا در فصل تابستان دانشجوها و دانش آموزان بصورت فصلی در طول ۳ماه هزینه تحصیل دانشگاه و تفریحشونو میگرفتن الان با مدیریت غلط اندر غلط در حال احتزار است و مدیریتش بمیز میبالد و گدای ثروتمندمون را میخواهند لباس مندرس بپوشانندو بفروشند کجا رفت دریاچه زیبای شهرک که دوربرشو گل گرفتن بدست مدیریتهای بامدرک بیسواد