امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 9th, 2015 2:23 | کد خبر : 9733 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نمایشگاه هفت سین نوروزی در پارس آباد مغان گشایش یافت+تصاویر

به مناسبت در پیش بودن ایام نوروز، نمایشگاه هفت سین نوروزی در پارس آباد مغان افتتاح شد.

به گزارش مغانه، فرماندار پارس آباد در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: برپاییی چنین نمایشگاهی فرصت خوبی برای معرفی فرهنگ اصیل و آداب و سنن دشت مغان ویژه ایام نوروز به مسافران و میهمانان نوروزی است.

ناصر نصیری به ضرورت حمایت از هنرمندان و فعالیت های هنری منطقه تاکید کرد و افزود: سنت ها و آیین های نوروزی منطقه قدمی چندین هزار ساله دارد و ما باید ضمن دوری از آداب غلط، در ترویج سنت های پسندیده تلاش کنیم.

وی همچنین از مجریان و برگزار کنندگان این نمایشگاه تقدیر نمود و از ادارات شهرستان خواست در برگزاری نمایشگاههای خود با این گروه خلاق هنری همکاری نموده و از امکانات و فضای به وجود آمده در ارائه عملکرد دستگاهها در ایام و مناسبتها استفاده کنند.

این نمایشگاه در ۱۸ غرفه متنوع اعم از تکم خوانی – فرش و گلیم و صنایع دستی-ماهی نوروز -تخم مرغ رنگی طبیعی- کتاب و کتابخوانی- غرفه تولید نخ از پشم گوسفند با ابزار های سنتی -غرفه پخت نان و آش دوغ محلی-غرفه کمک به بیماران سرطانی موسسه آرزو-غرفه دکور خانگی و سفال و سوغات محلی در جنب سینما انقلاب برپا شده است .

نمایشگاه هفت سین از امروز تا ۲۹اسفند ماه جاری از ساعات ۹صبح تا ۹شب برای خرید و بازدید عموم دایر است.

SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC
DSC_0038 DSC_0044

 

اخبار مرتبط

نظرات

جای تاسف است که یک طرف سینما را مغازه های سوپرمارکت درست کردند اونهم شاهکار شورای شهر است از ماست که بر ماست افرادی را برای شورای شهر انتخاب می کنیم که فقط به فکر جیب خودشان هستند و طرف دیگرش را کافه سنتی درست کردند.. اول به اسم نمایشگاه افتتاح میشه .بعد رفته رفته کافه سنتی. بعد سوپرمارکت . اینها همه برنامه ریزی شده است. سینما بهانه است. واقعا متاسفم از مکان فرهنگی سوء استفاده می شود.

اكبر

باسلام مدیر محترم سایت مغانه لطفا اینجور خبر رادرسایت قرار دهید تا مغان را به ایران نمایش دهیم و از برگزازکننده این نمایشگاه که همیشه زحمت کش پارساباد مغان میباشد تشکر و قدردانی میشود

سلام علیکم
تبریک میگم به مسئولین هرچه می توانن بر سر سینما می آورند به جای تبلیغ و فرهنگ سازی برای حضور مردم در سینما ، فروشگاه و نمایشگاه می زنند در محوطه سنما. جاهای زیادی برای نمایشگاه و فوروشگاه است . و اگه نیاز نبود چرا اون هم هزینه برای راه اندازی سینما خرج می شود

مگر نمایشگاه آئینی سنتی جزو وظایف اداره ارشاد هست که کارهای اصلی خود را ول کرده چسبیده به نمایشگاه!!!!!!!!!!!!!!! برگزاری نمایشگاه آئینی سنتی جزو وظایف اداره صنایع دستی می باشد.

من از نظردهنده شهروند عزیزم تشکر می کنم که بی توجه نیستند به مسائل فرهنگی شهرمان. باید مسئولین بیشتر توجه کنند که هر مکانی را بهر کاری ساختنند.

مهرداد وطن خواه

با سلام و خسته نباشید
از مجریان این نمایشگاه که به اسم فرهنگ و هنر این نمایشگاه را دایر نموده اند کمال تشکر را داریم چرا که همین محل پاتوق افرادمعتاد بوده ما بایستی از چنین افرادی تقدیر کنیم کمتر فردی پیدا میشه سرمایه خود را در زمینه فرهنگ و هنر خرج کنه چرا که در فرهنگ و هنرهیچ سودی عاید نمیشه / با تشکر از مدیر سایت