امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : دسامبر 10th, 2018 2:37 | کد خبر : 23100 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

ترسیم نقشه راه توسعه شرکت پارس با تدوین برنامه پنج ساله/ قصد ورود به انتخابات مجلس ندارم/ فقط وامدار مردم و سهامدار هستم

مدیر عامل کشت و صنعت پارس گفت: بلافاصله در بدو حضور در این شرکت با تدوین برنامه استراتژیک پنج ساله، از سال۱۳۹۶تا پایان ۱۴۰۱به طور دقیق هدف گذاری ها و نقشه راه توسعه را ترسیم کرده ایم.

به گزارش مغانه آنلاین، ارسلان کاظم پور  در نشست خبری ادامه داد: در قالب این برنامه پنج ساله، افزایش تولید در واحد سطح محصولات پاییزه و بهاره را به ترتیب ۱۵و۲۵درصد در سال گذشته هدف گذاری کرده بودیم که خوشبختانه موفق شدیم میزان تولید گندم آبی را از ۵۰۸۳کیلو به ۶۴۰۰کیلو، جو آبی از ۴۳۰۰کیلو به ۶۲۰۰کیلو، ذرت بذری از ۳۸۰۰به ۵۰۰۰کیلو و کلزا را از ۲۵۰۰کیلو گرم به ۳۱۰۰کیلو گرم در واحد سطح برسانیم .

وی با اشاره به توفیقات شرکت پارس در بحث تولید دانه های روغنی گفت: در تولید کلزا نه تنها در شهرستان و استان بلکه در سطح آذربایجان شرقی از نظر عملکرد، این شرکت رتبه نخست را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه سیاست استراتژیک شرکت، تولید محصولات با ارزش افزوده بالاست، خاطر نشان کرد: در الگوهای کشت به دنبال کشت و استحصال محصولاتی هستیم که بالاترین درآمد و راندمان را دارد به همین خاطر سطح کشت کلزا را از ۶۰۰هکتار در سال ۹۵به ۱۷۰۰هکتار افزایش داده ایم.

به گفته وی ، شرکت پارس تولید کننده انحصاری ذرت بذری هیبرید رقم ۷۰۴و۷۰۵است و قابلیت ها و ظرفیت های بی نظیری در بحث تولید بذور زراعی دارد.

**تولید بذر کلزای زمستانه با مشارکت شرکت فرانسوی گامی مهم در راستای رونق پارس

کاظم پور از اجرای طرح کشت و تولید بذر کلزای زمستانه با همکاری و مشارکت شرکت “اورالیس” فرانسه خبر داد و گفت: در قالب این طرح در سال گذشته ۲۳۰تن بذر تولید، فراوری و در سطح کشور توزیع و کشت شده است که خوشبختانه گزارش های جهاد کشاورزی نشان می دهد در بحث سطح سبز بذر تولیدی این شرکت نسبت به فرانسوی برتری دارد.

وی افزود: شرکت پارس تعهد کرده است در سال جاری زراعی ۵۰۰تن بذر کلزای زمستانه استحصال کند و بر این اساس امسال در استان های خراسان رضوی، البرز، قزوین، تهران و اردبیل و آذربایجان شرقی در سطح ۴۰۰هکتار کشت شده است.

وی میزان نیاز کشور به بذر کلزای زمستانه را یک هزار تن ذکر و بیان کرد: طبق قرارداد منعقده فی مابین وزرات جهاد کشاورزی و پارس، این شرکت در سال آینده ۱۰۰درصد نیاز کشور را به این بذر تامین می کند.

وی با اشاره به مزایا و محاسن و دستاوردهای این طرح مهم گفت: بذری که از فرانسه خریداری می شود ۱۴یورو هزینه در بر دارد ولی قیمت تمام شده ی بذر تولیدی شرکت پارس برای کشاورزان ۲۸هزار تومان است از این رو اجرای این طرح صرفه جویی ارزی و قطع وابستگی به خارج را به دنبال دارد.

کاظم پور از خرید هفت دستگاه تراکتور پیشرفته “کلاس” برای تجهیز و تکمیل ناوگان ماشین آلات کشاورزی شرکت خبر داد و بیان کرد: علاوه براین، یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان ادوات دنباله بند خریداری و ضریب میکانیزاسیون شرکت افزایش داده شده است.

او همچنین از اجرای طرح کشت ذرت مشارکتی با همکاری بخش خصوصی از سال زراعی ۹۷-۹۶در این شرکت خبر داد و گفت: این طرح در راستای برون سپاری، مصرف بهینه آب، بهره برداری از ظرفیت های بخش غیر دولتی به مرحله اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه شرکت پارس طرح های توسعه ای مهمی در دست اجرا دارد، گفت: تجهیز اراضی دیم به سامانه های نوین آبیاری تحت فشار در مساحت ۴۲۰۰هکتار در دستور کار قرار دارد که در فاز نخست این طرح در سطح۱۳۸۰هکتار با ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی و فاز دوم در سطح ۲۰۶۰هکتار و بالای ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی با قدردانی از پیگیری های استاندار، نماینده و فرمانداران منطقه ، گفت: برای اجرای این طرح عظیم ۹۵میلیارد توئمان اعتبار بلاعوض تخصیص داده شده است.

**اراضی حال حاضر شرکت پارس۱۱هزار هکتار است

کاظم پور گفت: شرکت پارس در اواخر سال۶۶با هدف احداث زیرساخت برای بهره برداری از اراضی بالا دست کانال اصلی در سطح ۱۸هزار و۶۴هکتار تاسیس شده است که از این رقم در حال حاضر نزدیک۱۱هزار هکتار در دست شرکت است.

وی با بیان اینکه قسمتی از این اراضی با مصوبه دولت قبلی به عشایر محدوده نشین واگذار شده و قسمتی در اختیار برخی سازمان ها نهادهاست اضافه کرد: در حال حاضر عملیات کشت و زرع در حدود ۸۵۰۰هکتار (۵هزار هکتار آّبی و ۳۵۰۰هکتار دیم) انجام می شود.

وی افزود: این شرکت هم اکنون از نظر تولید در واحد سطح و تولید محصولات با کیفیت و استراتژیک، در منطقه سرآمد است.

**بلاتکلیفی شرکت مغان مانع اجرای طرح های توسعه در شرکت پارس

مدیر عامل شرکت پارس اضافه کرد:با توجه به اینکه ۴۰درصد شرکت پارس به کشت و صنعت مغان تعلق دارد و فعلاً تکلیف شرکت مغان در بحث خصوصی سازی مشخص نیست از این رو تا زمانی که این وضع ادامه دارد ما اجازه اجرای طرح های توسعه ای از جمله احداث کارخانه لبنیات و روغن کشی را نداریم.

وی با بیان اینکه شرکت پارس از مرحله خصوصی سازی گذر کرده و نزدیک ۱۰درصد سهام آن در بورس عرضه شده است، افزود: در تلاش هستیم با مجاب کردن سازمان خصوصی این رقم را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ما تابع سیاست های کلان کشور و قوانین جمهوری اسلامی ایران هستیم، گفت: هر تصمیمی که در بالادست اتخاذ شود ما مطیع آن هستیم.

وی تلاش مضاعف برای تولید بیشتر را از وظایف مجموعه شرکت پارس عنوان کرد و گفت: تمام توان ما بر این است که با با استفاده بهینه از امکانات موجود بکار گیری ظرفیت ها شرکت در مسیر رونق قرار گیرد.

**به هیچ عنوان قصد ورود به انتخابات مجلس ندارم

کاظم پور در باره شایعه کاندیدا شدنش در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و ورودش به کارزار انتخاباتی گفت: درست است که فرد سیاسی هستم و دوبار از حوزه انتخابیه اهر برای انتخابات مجلس نامزد شده ام ولی به هیچ عنوان قصد ورود و ثبت نام در انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی را ندارم.

وی اضافه کرد: برای تولید و کار و تلاش در این شرکت حضور دارم و وظیفه ام در حال حاضر تولید است و به خاطر عهد و پیمانی که با خدا بسته ام انتخابات را کلاً کنار گذاشته و نه تنها در مغان در اهر نیز در انتخابات شرکت نخواهم کرد.

وی اضافه کرد: قصد ما در این منطقه صرفاً تولید و ساماندهی و ارتقای توانمندی های شرکت پارس است و به هیچ عنوان وراد مسایل انتخاباتی نخواهم شد.

**تدوین آیین نامه تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی

وی از تدوین و تنظیم آیین نامه در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی خبر داد و گفت: این آیین نامه بنا به دلایلی فعلاً مسکوت مانده است و در صورت تصویب در هیات مدیره بر اساس آن و با لحاظ مدرک تحصیلی، سابقه خدمت، عملکرد فرد و برخی شرایط، نسبت به تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی اقدام خواهد شد.

وی با تاکید بر تامین امنیت شغلی پرسنل شرکت و با اشاره به اینکه اختلاف دریافتی و حقوق و مزایا بین نیروها را به حداقل رسیده، گفت: نه تنها دنبال اخراج حتی یک نفر از نیروهای شرکت نیستیم بلکه تعدادی را دعوت به کار کرده ایم و کاری کرده ایم که حتی در صورت واگذاری شرکت، هیچ کس نتواند اضافه کار پرسنل را قطع کند.

به گفته وی در زمان حاضر افزون بر ۶۰۰نفر به صورت مستقیم و بیش از دو هزار نفر به صورت فصلی و غیرمستقیم در این شرکت اشتغال دارند و نسبت به پارسال ۴میلیارد تومان به پرسنل شرکت اضافه پرداخت شده است که این تاثیر به سزایی در ایجاد انگیزه بین همکاران دارد.

وی با بیان اینکه شرکت پارس مال مردم منطقه است  و تاثیر زیادی در اقتصاد و درآمد منطقه دارد گفت: ما موظف به ایجاد اشتغال و کسب درآمد و مدیریت منابع و مصارف و دخل و خرج شرکت به عنوان یکی از بنگاه های اقتصادی بزرگ منطقه هستیم.

وی با اشاره به فعالیت چندین واحد تولیدی در این شرکت گفت: این شرکت با داشتن برترین کارخانه پروسس بذر، از شرکت های پیشرو در تولید بذر مرغوب است.

**وامدار مردم منطقه و سهامدار هستم

مدیر عامل شرکت پارس گفت: گرچه خود را وامدار هیچ نماینده و مسوولی به جزء مردم منطقه و سهامداران نمی دانم ولی معتقدم، تعامل و ارتباط نزدیک با نماینده، ائمه جمعه و فرماندارن منطقه به شکوفایی و پویایی شرکت کمک زیادی می کند.

وی با بیان اینکه دنیا، دنیای ارتباطات است ادامه داد: برای دعوا نیامده ام بلکه خود را موظف و مکلف می دانم و مجبورم برای پیشبرد امورات شرکت و نیل به اهداف و برنامه های مدون، با نماینده و مسوولان منطقه تعامل و ارتباط تنگاتنگ داشته باشم.

وی با اشاره به نحوه انتخابش به سمت مدیرعاملی شرکت پارس و اذعان به اینکه به عنوان گزینه نماینده مردم منطقه به کمیته انتصابات بانک ملی معرفی شده بودم افزود: برای تصدی این مسوولیت در مجموع سه نفر به این کمیته معرفی شده بودند که از بین آنها به بنده رای دادند.

کاظم پور با اشاره به سوابق علمی و تحصیلی و اجرایی خود گفت: تحصیلکرده کشاورزی و دارای ایده و نظر و کارنامه هستم  و انتخاب ما از روی حساب و کتاب بوده است.

وی با تکذیب این موضوع که فشار و یا تهدید پورحسین نماینده مردم در مجلس به طرح سوال در مورد بانک ملی، سبب شد تا با انتصاب وی به سمت مدیرعاملی پارس موافقت کنند، ادامه داد: اگر نظر نماینده این است که با فشار و سوال او حکم ما را داده اند جا دارد از ایشان تشکر کنیم.

او همچنین اضافه کرد: برخی افرادی که با استفاده از رانت به پست و مقامی می رسند با سواستفاده از موقعیت شغلی، فقط به فکر خودشان هستند و حداقل این موضوع برای ما صدق نمی کند و کارنامه و عملکرد ما در این مدت نشان می دهد به لطف خداوند و تلاش همکاران، شرمنده مردم نشده ایم.

وی با اشاره به نحوه و شرایط جذب نیرو در این بنگاه عظیم اقتصادی بیان داشت:  از نظر ما هرکسی که در این منطقه سکونت دارد جزو مردم مغان است و تمام کسانی در این مدت جذب شرکت شده اند اهل مغان هستند و اینکه از طایفه ای خاص استفاده می شود واقعیت ندارد.

وی از خبرنگاران خواست، عملکرد شرکت را به صورت واقعی منعکس و کمک کنند شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس به سرنوشت شرکت های زیان ده دچار نشود.

اخبار مرتبط

نظرات