امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 19th, 2015 11:16 | کد خبر : 11536 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

معاون فرماندار بیله سوار از بهره برداری غیرمجاز از منابع آبی مغان انتقاد کرد

معاون فرماندار بیله سوار از بهره برداری غیرمجاز از منابع آبی مغان انتقاد کرد.

به گزارش مغانه، محمد ابراهیمی روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب مغان استفاده غیر مجاز از منابع آب مغان و اخلال در امر بهره برداری از تاسیسات آب منطقه را محکوم کرد و از نیروی مرزبانی و نیروی انتظامی خواست افراد خاطی را شناسایی و به دستگاه قضایی استان معرفی کنند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم مدیریت آب منطقه و تامین به موقع آب برای کشاورزان در زمان کشت دوم گفت: با تلاش همکاران ، مدیریت جهاد کشاورزی از دیروز نسبت به توزیع بذر سویا برای کشاورزان اقدام شده و امسال با مدیریت آب منطقه در تامین آب کشت دوم هیچ مشکلی نداریم.

وی از تعلل در زمینه فراهم کردن زمینه برای آبیاری درختان میوه انتقاد کرد و افزود: با وجود افزایش ۶۲ میلیون و ۳۲۹ هزار متر مکعبی حجم آب سد ارس و سد خدا آفرین و ۱۰۴ درصدی افزایش بارندگی صاحبان درختان میوه در تامین آب نباید با مشکل جدی روبرو شوند.

ابراهیمی اظهار کرد: مسوولان امر باید موضوع را با جدیت مورد پیگیری قرار داده و نسبت به تامین آب درختان میوه منطقه اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، در این جلسه نحوه کشت دوم و تامین به موقع آب بخصوص ایستگاه پمپاژ ۸ ، آخرین وضعیت منابع آب منطقه و همچنین میزان آب بهاء کشاورزان و شرکت های کشت صنعت و دامپروری مغان و پارس بررسی شد.

کریم خسروی بخشدار مرکزی شهرستان بیله سوار مغان نیز در این جلسه بررسی حق آب کشاورزان روستای غریب حاجی ، مسجدلو ، عالیشان قشلاقی و قیز قلعه سی از ادامه رودخانه برزند که از مدت ها پیش کشاورزان زحمتکش این قسمت از حوزه بخش مرکزی حق آب پرداخت می کردند را ضروری دانست.

او افزود: باید نسبت به تعیین تکلیف کشاورزان این چهار روستای محروم اقدام شود. (ایرنا)

اخبار مرتبط

نظرات