امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 23rd, 2014 12:26 | کد خبر : 8242 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مجمع انتخاباتی خانه مطبوعات استان اردبیل به درگیری کشید/ انتخابات بصورت خانوادگی و تلفنی برگزار شد

مجمع انتخاباتی خانه مطبوعات به دلیل عدم توجه برخی از اعضا هیئت مدیره و نمایندگان مدیرکل ارشاد به درخواست اکثریت اعضا به درگیری 

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، مجمع انتخاباتی خانه مطبوعات به دلیل عدم توجه کمیته برگزار کننده و نمایندگان مدیرکل ارشاد به درخواست اکثریت اعضا مبنی بر تعداد محدود نامزدها و غیر رقابتی بودن آن و نیز تمدید زمان برای ثبت نام نامزدهای جدید به درگیری کشید و ناتمام ماند.

این درحالی است که پیش تر جمع کثیری از پیشکسوتان مطبوعات استان در جلساتی متعدد بویژه در جلسه ای با حضور استاندار نسبت به اتخاذ تدابیر لازم در مقابله با احتمال وقوع تنش و تفرقه در بین مطبوعات استان به مدیرکل ارشاد پیشنهادهای لازم را داده بودند.

مجمع خانه مطبوعات استان اردبیل درحالی برگزار شد که برغم اعلام ساعت 16 برای شروع، این جلسه برای رسیدن تعداد اعضا به حدنصاب لازم با نیم ساعت تاخیرو با حضور حدود 90 نفر آغاز شد و از همان ابتدا بدلیل عدم رعایت روند قانونی برگزاری مجمع به تنش و ناآرامی ختم شد.

تعدادی از اعضای هیئت مدیره قبلی که خود هم مجری و هم نامزد انتخابات بودند بدلیل اینکه اجازه اظهار نظر به اعضا حاضر ندادند جلسه را به سمت تنش لفظی هدایت کردند، این درحالی صورت گرفت که طبق پیشنهاد مدیرکل ارشاد ،مقرر بود تا پیشنهاد تعویق مجمع برای ثبت نام نامزدهای دیگر برای رقابتی شدن این انتخابات مطرح شود که این امر بدلیل برخورد قهری برخی از اعضا هیئت مدیره قبلی و اصرار نزدیک به 50 نفراز اعضا منجر به شدت گرفتن درگیری شد.

در گیری زمانی آغاز شد که مدیر پیشین خانه مطبوعات بدلیل مفقود شدن لیست اعضا حاضر در مجمع و مهر، یکی از اعضا خانه را متهم به سرقت کرد که این امر منجر به درگیری فیزیکی شد.

پس از آن اکثریت اعضا از کمیته برگزاری و نماینده ارشاد و حراست اداره کل خواستند تا برای جلوگیری از تنش بیشتر مداخله کند اما نامزدهای انتخابات وی را تهدید کردند و با تماسهای مکرر با فرد خاصی خواهان برگزاری انتخابات به هر نحوی بودند.

اصرار بر برگزاری انتخابات تنها با 11 نامزد بدون تشکیل هیئت رئیسه مجمع و بدون ارائه گزارش مالی و گزارش عملکرد، منجر شد که نزدیک به 50 نفر از اعضا در اعتراض به نحوه برخورد نامزدها و برخی از اعضا هیئت مدیره و بی تفاوتی عجیب نمایندگان ارشادو البته جهت ممانعت از درگیری فیزیکی و حفظ شان اصحاب رسانه، محل برگزاری مجمع را که فقط 20 صندلی داشت ترک کنند.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان در گفتگو با خبرنگار برنا در اردبیل در این خصوص گفت: پس از ترک اکثریت اعضا مجمع ،برخی از نامزدها و اعضای هیئت مدیره با تماسهای مداوم با اعضا خانواده خود، دوستان و آشنایان را تلفنی برای اخذ رای به خانه مطبوعات دعوت کردند و در حالی که نمایندگان ارشاد نیز حسب دستورات دریافتی با تمدید زمان رای گیری به برگزاری این انتخابات صوری و تلفنی کمک کردند تا بالاخره تعداد آرا به نصف بعلاوه یک اعضا مجمع برسد.

حبیب احمدی افزود: متاسفانه این انتخابات با حضور گاها مادر بزرگ برخی اعضا و مهندسی خاص و جعل عنوان خبرنگاران برگزار شد و حق اکثریت اعضا توسط عده ای تمامیت خواه لگدمال شد.

سرپرست روزنامه “راه مردم “نیز گفت: خبرگزاری خاصی که در دسته بندی رییس جمهور محترم جزء رسانه های پشتیبان پول و تفنگ است در خبری دروغ برگزاری انتخابات خانه را بدون تنش اعلام می کند و این نشان می دهد که نسبت فامیلی و  وجود منافع مشترک چگونه می تواند منافع جمع کثیری از مطبوعاتی را فدای منافع زودگذر عده ای تمامیت خواه کند.

لطف اله حنیفه افزود: خانه مطبوعات متعلق به همه اهالی مطبوعات است و اینکه 10 نفر از دو یا سه نشریه به زور و با حمایت و پشتیبانی افرادی خاص که اتفاقا در دولتهای گذشته نیز صاحب منابع و منافع بودند بعنوان اعضا تحمیلی خانه معرفی شوند امری دیکتاتور مابانه و غیر دموکراتیک است.

وی اضافه کرد: فضای انتخابات بقدری غیررقابتی و غیردموکراتیک است که اعضا تحمیلی فعلی فاقد نفرات علی البدل هستند و در صورت استعفا و یا خدای ناکرده وقوع حادثه ای باید دوستان دوباره با کاشت بذر تفرقه و نفاق در دل مطبوعات زحمت مهندسی مجدد انتخاباتی نو را متحمل شوند.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، پیش تر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با صدور ابلاغ برای دو نفر از پیشکسوتان مطبوعات استان و نیز دو نفر از کارکنان ارشاد، آنها را بعنوان اعضا کمیته برگزاری و ناظر انتخابات خانه مطبوعات منصوب کرده بود که این اعضا پیشنهادی مبنی بر تمدید زمان برای ثبت نام نامزدهای جدید را کتبا به وی ارائه داده و مدیرکل ارشاد هم این پیشنهاد را پذیرفته بود.

اما ساعاتی پیش از برگزاری انتخابات ناگهان نظر مدیرکل تغییر کرده و ضمن معرفی نفرات جدید برای برگزاری انتخابات،تمدید زمان ثبت نام را به مجمع سپرد و این امر عامل تنش و درگیری شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات