امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : می 21st, 2018 3:15 | کد خبر : 22736 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فرماندار: پارس آباد ظرفیت بالایی برای ایجاد صنایع وابسته به کشاورزی دارد

فرماندار پارس آبادمغان گفت که این شهرستان ظرفیت و استعداد بالا و منحصر به فردی در بحث ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به کشاورزی و سرمایه گذاری در زمینه فراوری محصولات زراعی، باغی و دامی دارد.

به گزارش مغانه آنلاین، علی علایی در بازدید از روند عملیات برداشت محصول سیر پارس آباد افزود: فقدان صنایع تبدیلی و بسته بندی باعث شده حاصل دسترنج کشاورزان و تولیدکنندگان این شهرستان به بهای ناچیز و به صورت خام فروشی و مواد اولیه به سایر مناطق کشور ارسال شود.
وی با بیان اینکه این شهرستان به واسطه برخورداری از خاک زراعی مرغوب و شرایط آب و هوایی و اقلیم مناسب و از همه مهم تر مردمانی تلاشگر و کوشا و در عین حال صبور و کم توقع، سهم مهمی در رشد اقتصاد کشور و استان دارد.
وی از افزایش چهار برابری سطح زراعت سیر نسبت به پارسال خبر داد و گفت: این افزایش علاوه بر بالا رفتن میزان تولید محصول، سبب ایجاد فرصت های شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.
مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد نیز گفت: در سال زراعی جاری یک هزار و ۴۵۰هکتار از اراضی بخش غیر دولتی به کشت سیر اختصاص داده شده که پیش بینی می شود حدود ۴۵هزار تن محصول سیر در منطقه تولید شود.
“علی اکبر حسنیان” میانگین عملکرد محصول سیر در این شهرستان را حدود ۳۵هزار تن در هکتار اعلام و بیان کرد: این شهرستان علاوه بر تامین نیاز منطقه و داخل استان به محصول سیر، مازاد آن را به سایر مناطق کشور صادر می کند.

اخبار مرتبط

نظرات