امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : ژانویه 7th, 2021 4:20 | کد خبر : 24038 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

عملیات احداث باند دوم جاده پارس آباد – مشگین شهر شروع شد

در آیینی عملیات اجرایی احداث باند دوم محور ارتباطی سه راهی سربند پارس آباد به سه راهی مشگین شهر با پنج هزار و ۱۴۶میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

مغانه آنلاین- پنجشنبه۱۸-۱۰-۹۹

استاندار اردبیل در این مراسم گفت: افزایش ۳۰۰درصدی بودجه فصل راه و ترابری استان، بیانگر این است که مسوولان و نمایندگان با توسعه زیرساخت ها، به دنبال امیدآفرینی در جامعه و رفع مشکلات و نیازهای مردم هستند.

بهنام جو افزود: بودجه حوزه راه این منطقه در سال گذشته حدود شش میلیارد ریال بود که این رقم در سال جاری با حدود ۸۰۰درصد رشد، به ۴۰میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های منطقه پارس آباد گفت: مغان برای ما بسیار مهم است و کسی نمی تواند بگوید در مرکز استان به این منطقه توجه نمی کنند.

وی با اشاره به طرح های مهم در دست اجرای حوزه راه و ترابری در منطقه مغان افزود: در دهه فجر امسال و سوم خرداد و هفته دولت سال آینده ، این پروژه ها یکی پس از دیگری افتتاح خواهد شد.

امام جمعه پارس آباد نیز با اشاره به وضعیت نامطلوب جاده های این منطقه گفت: به لحاظ غیر استاندارد و نا ایمن بودن محور ارتباطی پارس آباد- اردبیل هر از گاهی شاهد وقوع حوادث ناگوار و تلخ جاده ای در این مسیر هستیم از این رو اطلاق “جاده مرگ” به این جاده شعار نیست .

حجت الاسلام سید علی اکبر باقری بنابی با انتقاد از کندی عملیات اجرایی طرح چهار بانده کردن مسیر پارس آباد- سربند، افزود: نباید پروژه احداث باند دوم جاده پارس آباد – مشگین، به سرنوشت این طرح مبتلا و یا تعطیل شود.

وی با قدردانی از تلاش ها و پیگیری های آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل گفت:  جاده پارس آباد – اردبیل یکی از مهم ترین دغدغه های ایشان است و معتقدند توسعه و چهار بانده کردن این محور از نان شب هم برای مردم مغان واجب است.

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای این پروژه زحمات و سختی های زیادی کشیده شده است.

عباس جهانگیرزاده افزود: پس از تلاش های فراوان و مذاکرات فشرده، موفق به دریافت ردیف ۲۳ و اعتبار ملی برای این طرح عظیم شدیم.

او بیان کرد: امسال افزون بر ۱۰۰نفر بر اثر حوادث جاده ای در این مسیر جان خود را از دست داده اند.

وی این جاده را از حادثه خیزترین محور های ارتباطی کشور دانست و گفت: در این منطقه خانواده ای نیست که داغدار این جاده نباشد.

جهانگیرزاده با بیان اینکه هرکس برای این طرح کوچک ترین قدمی بردارد بزرگترین عبادت است، تاکید کرد: این پروژه باید با شتاب مطلوب و بدون تعطیلی اجرا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز گفت: استان اردبیل حدود ۶۲۷کیلومتر بزرگراه نیاز دارد که ۳۰۰کیلومتر آن در دست اجراست.

محبوب حیدری افزود: سهم شمال استان از مجموع ۳۰۰کیلومتر بزرگراه در حال اجرا، حدود ۱۵۰کیلومتر است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹پروژه پارس آباد- مشگین شهر به طول ۱۳۷کیلومتر به ردیف بودجه ملی اضافه شده گفت: مطالعات فاز یک و دو طرح سربند پارس آباد به سه راهی مشگین، اوایل سال ۹۸ شروع شد و با انتخاب پیمانکار شاهد آغازعملیات اجرایی آن هستیم.

وی اعتبار پیش بینی شده برای این طرح را پنج هزار و ۱۴۶میلیارد ریال عنوان و بیان کرد:  با اجرای این پروژه، ۴۰کیلومتر راه اصلی این محور به بزرگراه تبدیل می شود .

حیدری با اشاره به مزایای اجرای این طرح عظیم گفت: اجرا و افتتاح این طرح، علاوه بر تسهیل در تردد و کاهش بار ترافیک جاده پارس آباد- اردبیل، باعث رونق بحث گردشگری، رشد اقتصادی و صنعتی، افزایش ایمنی تردد و کاهش زمان سفر و مصرف سوخت خواهد شد.

وی با اعلام اینکه، هم اکنون ۱۹۰کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در حال بهره برداری داریم، افزود: امسال تا این لحظه، دو هزار و ۶۰۰میلیارد ریال اعتبار برای راههای شریانی استان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته طول بزرگراه های استان اردبیل ۵۳۷ کیلومتر افزایش داشته ، افزود: در سال ۹۶طول راههای شریانی و غیرشریانی استان در پیوست یک قانون بودجه کشور، ۴۲۷کیلومتر بود که این عدد در سال جاری به ۹۶۴کیلومتر رسیده است.

فرماندار پارس آباد نیز گفت: فاز اول و دوم طرح چهار بانده مسیر پارس آباد- سربند به طول ۲۰کیلومتر با سرعت خوبی در حال اجراست.

امامی با بیان اینکه اعتبارات کلانی برای پروژه تخصیص یافته افزود: تا هفته دولت سال آینده این طرح مهم تکمیل و به بهره برداری می رسد.

او ادامه داد: در حوزه راه و توسعه و ایجاد زیرساخت قدم های خوبی برداشه شده که با تکمیل و بهره برداری از آنها شاهد رشد و توسعه همه جانبه منطقه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با اجرا و تکمیل طرح احداث باند دوم محور ارتباطی سه راهی سربند پارس آباد به سه راهی مشگین شهر، یکی از خواسته ها و آرزوهای بزرگ مردم منطقه برآورده می شود.

وی با اعلام اینکه هم اکنون طرح های عظیم و مهمی در بخش ها و حوزه های مختلف شهرستان اجرا می شود گفت: راه اندازی جایگاه سوخت گیری و افزایش شمار پروازهای فرودگاه پارس آباد و احداث بارانداز ریلی و شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان، تحول اساسی در منطقه ایجاد خواهد کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات