امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 25th, 2023 11:38 | کد خبر : 24486 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

عرضه سهام کشت و صنعت مغان در بورس

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: به زودی ۱۰درصد سهام شرکت در بازار سرمایه، عرضه و عملیات آن اجرایی خواهد شد.

مغانه آنلاین- دوشنبه ۰۴-۱۰-۱۴۰۲

صمد بهزاد در حاشیه نشست با پرسنل دامپروری افزود: عرضه سهام این شرکت در بورس از حدود چهار ماه پیش از طریق دولت، شرکت شهرک‌های کشاورزی و سازمان خصوصی سازی در حال پیگیری بود و هفته گذشته طی جلسه‌ای با مسئولین سازمان خصوصی سازی، پیشنهاد عرضه ۱۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در فرابورس و بازار سرمایه مطرح شده و مورد تایید قرار گرفت.

وی با اشاره به آغاز روند واگذاری سهام این شرکت در بورس طی روزهای آینده، این تصمیم را اقدامی مثبت برای احیای این شرکت توصیف کرد و افزود: عرضه سهام یک شرکت در فرابورس، منابع پایدار و بدون هزینه‌ای برای شرکت ایجاد کرده و این مجتمع عظیم اقتصادی را معاف از مالیات خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شفافیت مالی را از دیگر مزایای این تصمیم عنوان و اضافه کرد: علاوه بر این، با عرضه سهام این شرکت در بورس، امکان توسعه و سرمایه گذاری در این بنگاه اقتصادی فراهم شده و تحول بزرگی در این مجتمع عظیم مالی رقم خواهد زد.

وی رونق اقتصادی منطقه مغان را از دیگر پیامدهای مثبت عرضه سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در بورس ذکر کرد و ادامه داد: حضور یک شرکت در بازار سرمایه و فرابورس نشانگر اعتبار بالای آن است.

وی عرضه در بازار سرمایه را نشانگر اعتبار بالای شرکت عرضه شده در فرابورس ارزیابی نموده و گفت: به واسطه عرضه ۱۰درصد سهام شرکت در بازار سرمایه، نقدینگی کافی و زیادی به شرکت تزریق خواهد شد و با تکمیل خطوط تولیدی اشتغال مولد و پایدار که دغدغه دولت و از منویات مقام معظم رهبری است، محقق گردیده و فعالیت های جدید آغاز می شود.

بر اساس این گزارش، شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان که هم‌اکنون به عنوان زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود، در زمینه تولید محصولات کشاورزی، دامی و صنایع وابسته با حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی انسانی شاغل فعالیت می‌کند و به عنوان پیشانی تولید بخش کشاورزی استان در حال فعالیت و تولید است.

این مجموعه مهم اقتصادی به عنوان بزرگترین شرکت کشت و صنعت کشور با داشتن اراضی وسیع زراعی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی، ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولید غذای دام و سایر نیازهای حوزه کشاورزی از شرکت‌های منحصر به فرد کشور محسوب می‌شود.

وسعت اولیه کشت و صنعت مغان به عنوان بنگاه عظیم اقتصادی در شمال استان اردبیل ۶۰ هزار هکتار بود ولی به علت واگذاری به کارکنان، عشایر ساکن در محدوده و نیز فروش بخشی از اراضی، هم‌اکنون تنها ۲۷ هزار هکتار در دست کشت و صنعت مغان قرار دارد که ۲۳ هزار هکتار آن قابل کشت است.

خبرنگار/ گلنوش فولادی

 

اخبار مرتبط

نظرات