امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 1st, 2017 9:10 | کد خبر : 20369 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کارخانه پتروشیمی در پارس آبادمغان احداث می شود

فرماندار پارس آباد گفت: با پیگیری های به عمل آمده و در راستای حمایت از سرمایه گذاران، بزرگترین کارخانه پتروشیمی با هزینه کرد ۶۰۰میلیون دلار توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در این شهرستان احداث و راه اندازی می شود.

به گزارش مغانه آنلاین، اکبر صمدی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی احداث این کارخانه، افزود: با احداث این واحد عظیم، برای افزون بر ۱۰هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: این کارخانه پتروشیمی مواد اولیه شش محصول مختلف را تامین و زمینه رشد و توسعه هر چه بیشتر این منطقه را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های منحصر به فرد این شهرستان مرزی در زمینه های کشاورزی، منابع طبیعی و آب و خاک اظهار کرد: پارس آباد استعداد و قابلیت بسیار بالایی برای اجرای طرح های اقتصادی و صنعتی دارد و بهترین و با صرفه ترین منطقه برای سرمایه گذاری است.

او با قدردانی از “کمال دسترنج”سرمایه گذار این طرح ، از مسئولان ادارات و دستگاه های اجرایی منطقه خواست، ضمن حذف بروکراسی زائد با این سرمایه گذار نهایت همکاری را داشته باشند.

کمال دسترنج که مقیم کشور کاناداست نیز با اشاره به اهمیت بالای این کارخانه گفت : این برای اولین بار است در کشور مواد خام شش محصول استراتژیک که در زمینه صنعت ،خودروسازی ، الکتریکی و نساجی کاربرد دارد احداث میشود.

وی اضافه کرد: با راه اندازی و شروع فعالیت کارخانه پتروشیمی در پارس آباد علاوه بر تامین نیاز داخلی، تولیدات آن به سایر کشورها نیز صادر خواهد شد.

به گفته وی در صورت تامین ۵۰ هکتار زمین مورد نیاز این کارخانه حداکثر تا سه سال آینده شاهد افتتاح و بهره برداری از آن خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظرات