امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : فوریه 11th, 2018 7:41 | کد خبر : 22627 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

دولت نتوانسته انتظارات مردم را برآورده کند

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت که دولت در بحث ایجاد رونق اقتصادی و تولید و اشتغال نتوانسته است انتظارت مردم را برآورده کند.

به گزارش مغانه آنلاین، شکور پورحسین امروز یکشنبه در اجتماع عظیم راهپیمایان ۲۲بهمن پارس آباد افزود: قریب پنج سال از استقرار دولت روحانی می گذرد و انصافاً این دولت از حمایت و پشتیبانی کامل مقام معظم رهبری برای پیشبرد برنامه های خود برخوردار است.

وی اظهار کرد: دولت روحانی در حالی رای مردم را کسب کرد که قول داده بود در مدتی کوتاه چرخ های اقتصاد کشور و معیشت مردم را به گردش و حرکت درآورد.

وی با بیان اینکه این دولت رانت و فساد و روابط ناسالم را به دولت های قبلی نسبت می دهد گفت: مدعی بودند که در اندک زمان همه مسایل، از پرونده هسته ای گرفته تا اشتغال و رونق تولید را حل کنند.

وی ادامه داد: اعتراض های چند وقت اخیر در گوشه و کنار کشور نشان داد که دولت در ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد امید و انگیزه در حوزه اشتغال و تولید نتوانسته انتظارات مردم را برآورده کند.

وی ادامه داد: هیچ یک از دلسوزان نظام و کشور راضی به خیابانی شدن اعتراض ها نیستند و می دانیم که دشمن درصدد بهره برداری و سؤاستفاده از این اعتراض هاست ولی واقعیت این است که شرایط کشور و نحوه اداره امور توسط دستگاه های اجرایی موجب بروز نارضایتی در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص اقشار فرودست و آسیب پذیر شده است.

وی اضافه کرد: دولت از سویی پوشش بیمه سلامت ایرانیان را کاهش داده و از سویی خبر می رسد هزاران دستگاه خودروی لوکس با ارز دولتی وارد کشور می شود تا در خیابان ها توسط عده ای تازه به دوران رسیده جولان داده شود که این ها مردم را سرخورده و ناامید می کند.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد سلامت اداری و جلوگیری از فساد، بیان کرد: فساد همچون طاعونی می تواند سلامت جامعه و انسجام اجتماعی یک کشور را به مخاطره بیندازد.

او افزود: قابل قبول نیست فردی با رسیدن به یک منصب و مسوولیت، چنان از اختیارات و امکانات عمومی کشور سؤاستفاده کند که در مدت کوتاهی صاحب سرمایه ای افسانه شود.

پورحسین گفت: اخباری که از گوشه و کنار کشور در مورد اختلاس ها و فیش های نجومی به گوش می رسد آدمی را نگران و آزرده خاطر می کند.

به گفته وی، اولویت دادن به روابط فامیلی و باندی و رفاقتی در توزیع موقعیت های اداری و استخدامی و اعطای تسهیلات بانکی یکی دیگر از معضلاتی است که در بخش هایی از دستگاهها دیده می شود و این مردم را به واکنش وا می دارد.

وی خاطرنشان کرد: این دست اقدامات و سیاست ها و رویکردها، تضعیف رکن اساسی اقتدار ملت و کشور است و فرسنگ ها با آرمان های انقلاب و اندیشه های امام راحل فاصله دارد و موجب افزایش فاصله میان مردم و مسوولان می شود.

وی با اعلام اینکه نمی شود شعار داد ولی به گونه ای دیگر عمل کرد، گفت: نمی توان ازطرفی از مردم انتظار داشته باشیم که قبول کنند یارانه شان را قطع کنیم و از سوی دیگر هزینه های مصرف حامل های انرژی را افزایش بدهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نباید برخی افراد و جریان ها با استفاده از موقعیت ممتاز خود از مالیات معاف شوند و تسهیلات صدها میلیاردی دریافت کنند.

پورحسین با تاکید بر اینکه نباید منابع عمومی کشور در انحصار یک عده معدود باشد، اضافه کرد: این مسایل بزرگترین ضربه را به اعتماد و سرمایه اجتماعی انقلاب و نظام وارد می کند و مردم را به عنوان سرمایه اصلی انقلاب و نظام دچار تردید و سرخوردگی می کند.

او گفت: در این بین، دولت و دستگاه های اجرایی نقش بسیار برجسته ای دارند خاطرنشان کرد: مسوولیت اصلی در این میدان متوجه دولت و مقام های دولتی است.

وی با بیان اینکه ایجاد عدالت و برابری یکی از شعارها و برنامه های اسلام و انقلاب اسلامی است، گفت: جلوگیری از تبعیض و نابرابری و ایجاد زمینه برای فرصت های یکسان برای کلیه اقشار جامعه از نکات مورد تاکید بزرگان نظام است.

وی تاکید کرد: برازنده نظام و کشور اسلامی نیست که در بخش هایی از جامعه شاهد تفاخر و تظاهر به زندگی اشرافی با به نمایش درآوردن خودروهای میلیاردی و خانه های کاخ مانند و در لایه هایی از جامعه نیز شاهد مردم دست در گریبان برای تامین مخارج و هزینه های اولیه زندگی باشیم.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار گفت: تهیه مسکن آبرومند و شغل و درآمد پایدار و بهداشت مناسب نباید برای طیف هایی از جامعه تبدیل به آرزوی دور و دراز باشد.

وی با اشاره به حضور فعال و پرشور و شعور مردم در عرصه ها و صحنه های مختلف انقلاب گفت: اگر حضور گسترده و چشمگیر مردم در بزنگاه های سرنوشت ساز مانند جنگ  تحمیلی هشت ساله، مقابله با تجزیه طلبان و منافقان نبودف هزاران چالش خطرناک برای امنیت و تمامیت ارضی کشور ایجاد می شد.

وی افزود: در انتخابات مختلف، حضور باشکوه مردم در پای صندوق های رای جلوه ای زیبا از مردم سالاری دینی و مشروعیت نظام را در معرض دید جهانیان قرار داد.

او ادامه داد: اگر مقام عظمای ولایت و مسوولان عالی رتبه نظام در مقابل دشمنان می ایستند به طور حتم یکی از دلایل آن این است که از حمایت و پشتیبانی این مردم مطمئن هستند.

وی اضافه کرد: باید این سرمایه عظیم و پشتوانه بی نظیر، به خصوص اقشار آسیب پذیر و مستضعفان جامعه را که بدون چشمداشتی بیشترین هزینه های جانی و مالی را برای پیروزی و حفظ انقلاب و نظام پرداخت کرده اند قدر بدانیم.

وی بازگشت به آرمان های اصلی انقلاب اسلامی را دوای همه دردها و کلید همه مشکلات کشور دانست و افزود: باید کاری کنیم که مردم کوچک ترین گلایه ای نسبت به عملکرد مسوولان و دستگاه های اجرایی نداشته باشند و همواره باید کرامت و عزت نفس و حرمت آنان حفظ شود.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ حق و حقوق عشایر در بحث واگذاری اراضی پایاب خداآفرین گفت: به ما گفتند ۱۱۱شرکت صوری و غیر صوری تشکیل شده و می خواهند زمین های شبکه پایاب را تاراج کنند که بلافاصله در جلسه ای موضوع را به اطلاع وزیر کشور رساندم که وزیر کشور به طور جدی به این  واکنش نشان داد و قول داد از این اراضی حتی یک قطعه به ناحق واگذار نشود.

وی اضافه کرد: در ۲۱ماه گذشته ۳۹مورد اقدام مهم و اساسی برای منطقه انجام داده ام که از این تعداد، شماری در حال به ثمر نشستن است .

وی با اشاره به بحث تدوین نظام بهره برداری از اراضی پایاب خداآفرین گفت: ادعا می شود در این زمینه ۲۶هزار شغل ایجاد می شود باید این نظام بهبرداری را دولت به صورت شفاف و روشن تدوین کند و به عشایر اعلام کند که هویت تاریخی و اداب و رسوم و فرهنگ عشایری را حفظ خواهد کرد.

پورحسین، به ضرورت بهینه کردن مدیریت شرکت کشت و صنعت مغان اشاره و بیان کرد: همان طور که مردم به واسطه سرمایه گذاری های مناسب و ایجاد اشتغال ۲۵۰نفری از عملکرد شرکت پارس راضی هستند باید برای بهینه کردن مدیریت در شرکت مغان نیز اقدام شود.

وی به ضرورت توسعه و ایمن سازی جاده های مواصلاتی مغان و حفظ حق آبه مغان تاکید و بیان کرد: در این خصوص به صورت جداگانه با وزرای مسکن وشهرسازی و نیرو  نشست هایی داشتیم و این وزیران قول هایی را داده اند که اگر به قول هایشان عمل نکنند از اهرم نظارتی استفاده خواهیم کرد.

 

اخبار مرتبط

نظرات