امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 23rd, 2024 9:39 | کد خبر : 24689 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

ثبت تالاب میل و مغان در کنوانسیون رامسر اهمیت ویژه ای دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ثبت تالاب میل و مغان در کنوانسیون بین‌المللی رامسر منافاتی با اهداف مدیریت و مسئولیت‌های سایر دستگاه‌های ذیربط در حفاظت و بهره‌برداری ندارد.

مغان آنلاین- جمعه ۰۴-۱۲-۱۴۰۲

حسن قاسم‌پور در جلسه بررسی ملاحظات مربوط به ثبت تالاب میل و مغان در کنوانسیون بین‌المللی رامسر که با حضور نمایندگان فرماندهی مرزبانی استان و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست اردبیل برگزار شد ، با اشاره به امنیت مرزها و ممنوعیت تیراندازی در این محدوده‌، منابع آب مشترک بین کشورها را به عنوان اکوسیستم‌های ارزشمند و زیستگاه بسیار غنی پرندگان مهاجر ذکر کرد.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن اهمیت موضوع ثبت تالاب میل و مغان در کنوانسیون بین المللی رامسر برای جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان اردبیل از لحاظ کسب امتیاز و اعتبار ملی و بین‌المللی در راستای بهره‌مندی از حمایت‌های اقتصادی، حفاظتی و حقابه رود ارس، معرفی این تالاب به عنوان رامسر سایت، هیچگونه منافاتی با اهداف مدیریت و مسئولیت‌های سایر ارگان های ذیربط در حفاظت و بهره‌برداری نداشته بلکه استفاده خردمندانه از منابع و منافع آن با حفظ سایر عملکردها و خدمات اکوسیستمی، شکوفایی و توسعه بیش از پیش منطقه را در پی خواهد داشت.

نمایندگان شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و مرزبانی استان اردبیل هم در این جلسه با تشریح مزایا و محدویت‌های مربوط به حوزه‌ تخصصی نسبت به همکاری‌های لازم در رفع موانع و محدودیت‌ها در راستای ثبت تالاب میل و مغان در کنوانسیون بین‌المللی رامسر قول مساعد دادند.

پیمان بین‌المللی حفاظت از تالاب‌ها و حیوان ها و گیاهان وابسته به آن‌ها (به ویژه پرندگان آبزی) ‘کنوانسیون رامسر’ در سال ۱۳۴۹ در شهر رامسر به تصویب ۱۸ کشور رسید و هم‌اکنون ۱۶۹ کشور جهان عضو این پیمان هستند.

۴۶ تالاب طبیعی و مصنوعی در استان اردبیل وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظرات