امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : می 5th, 2020 8:35 | کد خبر : 23662 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

اعلام موجودیت جبهه ایستادگی در مغان و مشگین شهر

جبهه ایستادگی ایران اسلامی مطابق اساسنامه و در راستای نیل به اهدافی که دارد در شهرستان های مغان و مشگین شهر فعالیت اش را شروع کرد.

مغانه آنلاین-

اواخر سال ۱۳۸۹ بود که “جبهه ایستادگی ایران اسلامی” به پیشنهاد “محسن رضایی” دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با مرام سیاسی اصولگرایی تاسیس شد.

این جبهه، از احزاب فعال و شناخته شده کشور که اکنون در استان ها و مناطق مختلف کشور فعالیت دارد ، در بدو تشکیل و راه اندازی، از رخدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور، وضعیت پرتلاطم منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، اهمیت تحقق اهداف در افق ۱۴۰۴، رسیدگی به مطالبات نسل جدید و لزوم تحول‌آفرینی در حوزه‌های علمی، آموزشی و فناوری در سطح جهان به عنوان دلایل تاسیس اعلام شد.

محسن رضایی، در بهمن ماه سال ۸۹ در سخنانی در مورد انگیزه تشکیل جبهه ایستادگی گفت: “انگیزه تشکیل جبهه ایستادگی از زمان ملاقات ۲۵ بهمن سال ۸۹ بنده با رهبر معظم انقلاب آغاز شد که ایشان بر شفاف کردن در مرزبندی‌ها با دشمنان انقلاب و وابستگان آنها تأکید داشتند و نیز با توجه به اینکه موضع‌گیری بنده را نیز در پس از انتخابات ۸۸ مورد تأیید قرار داده بودند پس از این انگیزه‌ای شد که دوستان خود را به تشکیل جبهه ایستادگی تشویق کردم.”

جبهه ایستادگی ایران اسلامی مطابق اساسنامه و در راستای نیل به اهدافی که دارد در شهرستان های مغان و مشگین شهر فعالیت اش را شروع کرد.

به همین بهانه گفت گویی با حجت الاسلام “جعفر ادیب نژاد” دبیر جبهه ایستادگی مغان و مشگین شهر، از اعضای اصلی شورای مرکزی جبهه ایستادگی استان اردبیل، فعال سیاسی و از روحانیون شاخص منطقه انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

لطفاً در خصوص نحوه تاسیس، شروع فعالیت و مرام سیاسی جبهه ایستادگی در کشور توضیح دهید؟

جبهه ایستادگی ایران اسلامی در سال ۸۹بنا به پیشنهاد آقای دکتر محسن رضایی با اخذ مجوز از وزارت کشور شروع به کار کرد.

در حال حاضر “عبدالحسین روح‌الامینی” دبیر کلی جبهه ایستادگی را بر عهده دارد که در این دروه از انتخابات توانستند آرای اعتماد مردم را کسب کرده و به مجلس راه یابند، قبلا رئیس شورای عالی جبهه ایستادگی ایران اسلامی حجت الاسلام “سید محمود علوی” بودند که به علت اینکه مسوولیت وزارت اطلاعات را گرفتند فعلا در این جبهه فعالیت و مسوولیتی ندارند.  پدر معنوی جبهه جناب آقای دکتر محسن رضایی هستند. مرام سیاسی جبهه ایستادگی اصولگرایی میباشد اما اصولگرای معتدل هستیم نه افراطی . فعالیت در زیر پرچم ولایت ونصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری ، ایجاد وحدت و همدلی بین اصولگرایان و دلسوزان نظام و انقلاب در سرلوحه برنامه‌های ما قرار دارد.

استقبال مردم و اصولگرایان و نیروهای ارزشی از جبهه ایستادگی در شمالغرب کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟

بلافاصله پس از افتتاح و شروع به کار دفتر جبهه ایستادگی در اردبیل استقبال بی نظیری از سوی قاطبه مردم از فعالیت این جبهه به عمل آمد. ریاست شورای سیاستگذاری در شمالغرب و استان اردبیل را جناب آقای “حبیب کوهی” از فعالان سیاسی برجسته کشور و از نیروهای متعهد منطقه برعهده دارند. هم اکنون هزاران نفر در اردبیل عضواین جبهه هستند که در راستای اهداف و وظایف جبهه فعالیت و تلاش می کنند.

آیا فعالیت جبهه ایستادگی، فصلی و موقتی خواهد بود یا اینکه این فعالیت ها و تلاش ها مستمر و دائمی است؟

فعالیت جبهه ایستادگی طبق اهداف و برنامه تدوین شده، دائمی است و قرار نیست موقتی و مقطعی باشد. این جبهه به عنوان تاثیرگذارترین و قوی ترین جبهه سیاسی کشور، در تمام مسائل روز کشور ورود کرده و اظهار نظر کارشناسی شده ارائه می دهد و در منطقه مغان هم به صورت مداوم فعال خواهد بود.

جبهه ایستادگی چند حزب سیاسی در زیر مجموعه خود دارد؟

جبهه ایستادگی ایران اسلامی فعلا با ۱۳حزب زیر مجموعه خود قوی ترین حزب سیاسی استان اردبیل میباشد و به صورت قوی و مداوم به فعالیت خود ادامه میدهیم، در کشور نیز ۴۴ نماینده از نیروهای اصلی جبهه ایستادگی در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی توانستند آرای اعتماد مردم را کسب کنند و راهی مجلس شوند.

شرایط و نحوه عضوگیری در مغان و مشگین شهر به چه صورت است؟

درِ دفتر جبهه ایستادگی در این منطقه به روی اقشار مختلف مردم و به کسانی که دلسوز نظام و انقلاب هستند باز است. کار عضو گیری را اخیراً شروع کرده ایم که خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از سوی مردم و نخبگان و جوانان و فارغ التحصیلان منطقه شده است. تعداد کثیری عضو گیری کرده ایم . دفتر جبهه در شهرستان بیله سوار مشخص شده است و در شهرستان های مشگین شهر و پارس آباد و اصلاندوز هم در این روزها مشخص خواهد شد و هر کسی هم تمایل و علاقه داشته باشد ما با آغوش باز می پذیریم. اولین همایش جبهه ایستادگی هم در منطقه مغان به زودی با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

برای هر شهر ۲۵ نفر به عنوان عضو شورای مرکزی و به غیر این اعضا کمیته های تخصصی مختلف اعم از کمیته عشایری، کمیته کشاورزی و کمیته دانشجویان و جوانان و غیره معرفی و تشکیل خواهیم داد که البته لیست ها در حال آماده شدن است و ما در عضو گیری محدودیتی نداریم در کمیته های مختلف تخصصی ظرفیت جذب هزاران نفر را داریم. با افتتاح دفاتر در شهرستانهای منطقه شاهد آغاز یک تحول اساسی خواهیم بود و امیدواریم با تعیین اعضای شورای مرکزی بتوانیم اهداف این جبهه را محقق کنیم.

جبهه ایستادگی چه اهدافی را در منطقه مغان و مشگین شهر دنبال می کند؟

ایجاد وحدت بین اصولگرایان و اخلاق محوری، رسالت جبهه ایستادگی است. با کادر سازی، تهیه منشور مطالبه گری مردم از مسئولین، رصد کارهای نمایندگان، ،ارائه طرح و برنامه به نمایندگان مجلس و پیگیری آن، دعوت مسئولین به جلسات تخصصی، ارائه راهکار به مسئولین جهت حل مشکلات منطقه و جوانان منطقه مغان، با توجه به اینکه این جریان سیاسی، نیروهایی در بدنه نظام و کشور دارد و از این افراد و ارتباطات می توان قطعا به نفع منطقه مغان و مردم و جوانان استفاده کرد و مخصوصا بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری تاکید بر جوانان را داشتند ما هم در این راستا جذب جوانان منطقه را داریم چون که آیندگان کشور ما و منطقه ما و مسئولین ما همین جوانان هستند، تمرین مسئولیت و مدیریت ببینند و با مسئولین در ارتباط باشند. جوانی که استعداد دارد خوب نیاز است یک جریان سیاسی قوی دست این جوان را گرفته و به بالا معرفی کند. کادر سازی نیروهای جوان که عملیاتی خواهیم کرد و با استفاده از نظرات دانشگاهیان و دانشجویان و نخبگان و پیشکسوتان عرصه سیاست،  دلسوزان منطقه و نظرات اصولگرایان گام های بلندی در مسیر پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور و منطقه برخواهیم داشت.

در پایان اگر صحبت و یا مطلب ناگفته ای دارید بیان بفرمائید؟

در آخر عرض میکنم به جریان رقیب و سایر احزاب سیاسی که فعالیت قانونی دارند احترام قائل هستیم و اگر رقیب نداشته باشیم تک قطبی خواهیم بود و این تاثیر ندارد . ما برای پیشبرد اهداف و برنامه ها به دنبال رقابت سالم با سایر جریان ها و استفاده از نظرات و ایده ها و پیشنهادهای همه دلسوزان نظام و کسانی که دلشان برای اعتلای ایران اسلامی می تپد هستیم و از رقابت هراسی نداریم چون در سایه رقابت است که پیشرفت حاصل میشود،  اما ما تخریب یکدیگر را که ضرر و زیانش را مردم می‌بینند را هم قبول نداریم ما رقابت سالم را قبول داریم  رقابتی که تاثیر آن درمنطقه دیده شود با ارائه برنامه‌های متنوع و تخصصی در منطقه پیش خواهیم رفت.

نگاهی کوتاه به برخی مسئولیت های دبیر جبهه ایستادگی در مغان و مشگین شهر

حجت الاسلام جعفر ادیب نژاد که مسئولیت دبیری جبهه ایستادگی ایران اسلامی در مغان و مشگین شهر را برعهده دارد دارای مدرک سطح دو حوزه علمیه معادل لیسانس و مدرک کارشناسی آموزش مشاوره و راهنمایی از دانشگاه آزاد اسلامی است .

وی متولد ۱۳۶۰ مغان و مسلط به مکالمه زبان انگلیسی و عربی است.

از جمله سوابق ادیب نژاد می توان به مسئولیت فرهنگی در سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح تهران، امام جماعت وزارت دادگستری، امام جماعت اداره برق تهران ، مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری حضرت زینب(س) پارس آباد، مدیر خانه قرآنی محراب النّور پارس آباد، مسئول کانون حجت ابن الحسن (عج) پارس آباد و مسئول هیات پنج تن آل عبا (ع) در پارس آباد اشاره کرد.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات