امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : ژانویه 27th, 2018 8:46 | کد خبر : 22586 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

استاندار اردبیل به شایعه تغییر فرماندار پارس آباد پایان داد/ حمایت بهنام جو از عملکرد صمدی

استاندار اردبیل با حضور دو روزه در پارس آباد مغان، به نوعی ضمن اعلام حمایت از عملکرد مثبت فرماندار منطقه، به برخی شایعات و گمانه زنی ها در باره تغییر رئیس شورای اداری این شهرستان خاتمه داد.

مغانه آنلاین- بهنام جو در سفر به شهرستان مرزی پارس آباد مغان، از گمرگ مرزی تازه کند و نوار مرزی حاشیه رودخانه ارس  بازدید کرده و واریانت های مختلف برای ایجاد ارتباط ریلی با کشور همسایه جمهوری آذربایجان هم از مرز خشکی تازه کند پارس آباد و هم از مرز آبی رود ارس بررسی و به صورت میدانی مکان یابی منطقه آزاد تجاری را از نزدیک بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری، باعث رونق کشاورزی و اقتصادی و در نهایت اشتغالزایی پایدار در منطقه خواهد شد گفت: در صورت تصویب منطقه آزاد تجاری استان،این طرح هر سه شهرستان پارس آباد ، بیله سوار و گرمی را در بر می گیرد.

استاندار اردبیل و هیات همراه همچنین با حضور در دفتر امام جمعه پارس آباد، با حجت الاسلام رشادی دیدار و در خصوص مسائل و مشکلات مختلف شهرستان گفتگو کردند.

در این دیدار امام جمعه پارس آباد، از پیگیری و تلاشهای استاندار اردبیل و فرماندار پارس آباد برای ایجاد منطقه آزاد تجاری و بندر خشک در شمال استان و افتتاح فرودگاه و تکمیل بیمارستان تشکر و قدردانی کرد.

استاندار اردبیل نیز در این دیدار با یادآوری پتانسیل های مغان در زمینه گردشگری و کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به غیرت ، وفاداری مرزداران غیور عشایر شاهسون مغان اشاره کردو افزود: با تکمیل و بهره برداری از پروژه عظیم پایاب سد خدآفرین برای چند هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد و در کنار آن چندین صنایع تبدیلی نیز راه اندازی می شود که با در نظر گرفتن صادرات این محصول به حوزه قفقاز و بازار روسیه، ایجاد منطقه آزاد و بندر خشک در این شهرستان از ضروریات است.

استاندار اردبیل ضمن تشکر از تلاشها و اقدامات مثبت فرماندار  و هدایت و پیگیریهای ارزشمند امام جمعه و نماینده پارس آباد ، از توجه ویژه دولت تدبیر و امید و اجرای طرحها و پروژه های مهم و زیربنایی در این منطقه خبر داد و افزود: در آینده نزدیک مشکلات چندین ساله عشایر منطقه با مجتمع های کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس حل و فصل خواهد شد .

استاندار اردبیل در ادامه سفر خود به شهرستان پارس آباد همچنین در نشست مشترک با فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر پارس آباد، از افزایش بودجه شهرداری این شهر خبر داد و خاطر نشان شد: مبلمان  و چهره شهر پارس آباد، باید آنچنان تغییر کند تا جوانان آن به داشتنی شهر زیبا به خودشان احساس بالندگی و غرور کند.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از فعالیتهای اخیر شهردار پارس آباد گفت: شهردار یک شهر زمانی موفق خواهد بود که اولا برنامه ای برای پویایی و توسعه شهر داشته باشد ثانیا نظرات شهروندان و نخبگان را در برنامه های خود مد نظرقرار دهد.

استاندار اردبیل در ادامه سفر دو روزه خود ضمن بازدید از ظرفیتهای و پتانسیلهای شرکت کشت و صنعت مغان از بخش های مختلف زراعت و باغبانی و مجتمع دامپروری و کارخانه قند و لبنیات نیز بازدید نموده و مسائل ومشکلات این بنگاه بزرگ و موثر در تولید و اشتغال منطقه و کشور را در جلسه مشترک با امام جمعه، فرماندار و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت بررسی کردند.

وی همچنین با حضور در فرودگاه پارس آباد به همراه معاونت امور عمرانی استانداری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و فرماندار پارس آباد ، فرودگاه پارس آباد را یکی از مهمترین مولفه های توسعه برنامه های آتی اقتصادی در منطقه دانست و با پیگیری مجدد از سازمان هواپیمایی کشور و ایران ایر فروش بلیط و انجام پرواز پارس آباد- تهران را از دهه مبارک فجر قطعی کرد.

وی ادامه داد: با تصویب منطقه آزاد تجاری این فرودگاه به یکی از مهمترین فرودگاههای کشور تبدیل خواهدشد.

استاندار و هیات همراه همچنین از مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی مغان نیز بازدید و در ادامه روند عملیات اجرایی پروژه چهاربانده نمودن محور ارتباطی پارس آباد- سربند – اردبیل را از نزدیک ملاحظه کرده و به بازدید دو روزه خود از شهرستان پایان دادند.

اخبار مرتبط

نظرات