امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : ژانویه 8th, 2019 7:26 | کد خبر : 23119 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

اجلاس فرماندهان مرزبانی ایران و آذربایجان فردا در بیله سوار برگزار می شود

فرمانده مرزبانی ناجا از برگزاری اجلاس فرماندهان مرزبانی دو کشور ایران و آذربایجان روز چهارشنبه(فردا) در بیله سوار خبر داد و گفت: در این نشست همه فرماندهان مرزبانی میدانی دو کشور حضور خواهند داشت.

 به گزارش مغانه آنلاین، سردار “قاسم رضایی” عصر امروز سه شنبه در بدو ورود به پارس آباد مغان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در زمان حاضر هیچ گونه مشکلی در طول مرزهای دو کشور ایران و آذربایجان وجود ندارد و امنیت پایدار در این مرزها حاکم است.

وی افزود:۷۵۶کیلومتر مرز مشترک آبی و خاکی بین ایران و آذربایجان وجود دارد که این مرزها به لحاظ همکاری ها و روابط خوب یکی از امن ترین سرحدات کشور است.

وی با اشاره به روابط خوب مرزبانان دو کشور اظهار کرد: در سایه ی این روابط و همکاری های مطلوب ، مرزهای ایران و آذربایجان به مرزهای دوستی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر حفظ امنیت و ارتقای آن در طول نوار مشترک ، ادامه داد: بین دو ملت ایران و آذربایجان ، علایق و اشتراکات فراوانی در زمینه های تاریخ، فرهنگ ، آداب و رسوم و اعتقادی وجود دارد و این در ایجاد و حفظ امنیت مرزها و تحکیم روابط مرزی تاثیر زیادی دارد.

رضایی اضافه کرد: براساس پروتکل و توافق فرماندهان مرزبانی دو کشور، برای اولین بار آیین لحظه تحویل سال نو با حضور مرزبانان دو کشور در یکی از نقاط صفر مرزی ایران و آذربایجان برگزار می شود که برپایی چنین مراسمی می تواند در تعمیق روابط دو کشور و ارتقای امنیت مرزها تاثیر گذار باشد.

این خبر حاکیست، در آیین استقبال از فرمانده مرزبانی ناجا، امام جمعه و فرماندار پارس آباد، فرماندهان مرزبانی و انتظامی استان، فرماندار بیله سوار و فرماندهان هنگ مرزی و نظامی و انتظامی منطقه حضور داشتند.

اجا

 

اخبار مرتبط

نظرات