امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 15th, 2015 7:09 | کد خبر : 12234 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

آتش سوزی ۲۰ میلیارد ریال به کشاورزان گندم کار بیله سوار خسارت زد

فرماندار بیله سوار مغان گفت: در اثر آتش سوزی بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن محصول گندم در این شهرستان خسارت دیده و کشاورزان ۲۰ میلیارد ریال خسارت دیدند.

به گزارش مغانه به نقل از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، آرام حلیم روز دوشنبه در بازدید از این اراضی افزود: در دو روز گذشته حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی گندم دیم حوالی روستاهای قره دره و خلیفه لو از توابع بخش جعفرآباد در اثر آتش سوزی از بین رفت.

وی گفت: با توجه به وزش باد شدید و هدایت شعله های آتش به مزارع دیگر برای مهار آتش علاوه بر چهار دستگاه خودروی آتش نشانی جعفرآباد و بیله سوار از نیروهای امدادی شهرهای همجوار پارس آباد و اصلاندوز مغان نیز کمک گرفته و حریق مهار شد.

او گندم و جو را مهم ترین تولیدات کشاورزان این منطقه ذکر کرد و اظهار کرد: شوراهای اسلامی و دهیاری ها برای مقابله اولیه با آتش سوزی های احتمالی باید از ابزار و ادوات موجود در روستاها استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به حساسیت منطقه علاوه بر استفاده از گاو آهن به عنوان آتش ‎بر در نقاط مختلف مزارع گندم این شهرستان ماشین‎ های آتش‎ نشانی مستقر شده تا در صورت بروز حریق وارد عمل شوند.

او اظهار کرد: علت آتش سوزی در گندم زارهای منطقه در دست بررسی است.

اخبار مرتبط

نظرات

درد دل یک شهروند

مدیریت بحران شهرستان بیله سوار کجا ست بنظر اینها بحران زمانی است که حوادث طبیعی از جمله زلزله و سیل راه بیفتد نه جناب آقای حلیم بی سواد تمام غرامت زارعان را باید از تو و جهاد کشاورزی بگیرند اسمتون را مدیر گذاشتی باید پاسخگوی تمام مسائل شهرستان باشی بنظرم باید استعفا بدهید آیا تابحال ۲ میلیارد تومان به این شهرستان منفعت رساندید . تو را خدا اسمتون را مدیر نگذارید . شما بیشتر شبیه به خرابکارها هستید تا مدیر .