امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 8th, 2023 8:52 | کد خبر : 24467 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان اردبیل آزاد شدند

۵۰زندانی جرایم غیرعمد و مالی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های استان اردبیل سپری می‌کردند، با کمک ستاد دیه استان در آیینی به یمن سفر رئیس قوه قضاییه به اردبیل از زندان‌ آزاد شدند.

مغانه آنلاین- جمعه۱۷-۰۹-۱۴۰۲

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل در تشریح این خبر گفت: غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به نمایندگی از حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای برای بررسی مسائل و مشکلات مشگین‌شهر به این شهرستان سفر کرده بود که همزمان با بازدید ایشان از زندان مشگین‌شهر، زندانیان مورد اشاره از زندان‌های استان آزاد شدند.

کریم‌الله محبوبی افزود: مجموع مبلغ محکومیت این ۵۰ زندانی به بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال می‌رسید که ستاد دیه استان اردبیل با پیگیری‌هایی که انجام داد، شاکیان در نهایت حاضر به گذشت از حدود ۲۳۰ میلیارد ریال از مبلغ طلب خود شدند.

وی بیان کرد: همچنین با پیگیری‌ها و رایزنی‌های ستاد دیه اردبیل بیش از ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و افزون بر ۱۵ میلیارد ریال نیز کمک بلاعوض ستاد دیه استان و کشور از محل کمک‌های خیران تامین شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به اینکه بخشی از مبلغ هم از سوی مددجویان و صندوق تامین خسارت‌های بدنی پرداخت شد، اضافه کرد: مسئولان قضایی باقی مانده مبلغ محکومیت این زندانیان را قسط‌بندی کردند تا زمینه آزادی آنها در نقاط مختلف استان فراهم شود.

وی اظهار کرد: امروز هشتمین مرحله آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با کمک نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل در سال جاری بود و این فعالیت‌ها با برگزاری جشن گلریزان ویژه بانوان همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و همچنین نیمه شعبان، سالروز ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داشت.

محبوبی یادآور شد: امسال در مجموع ۱۶۱ زندانی جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ بدهی یک هزار و ۹۶۹ میلیارد و ۱۵۵ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۸۳۶ ریال از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند که بیشترین مبلغ شامل پذیرش اعسار با ۶۷.۲۷ درصد و گذشت شاکیان با ۱۹.۶۶ درصد از کل مبلغ مورد اشاره بود.

بر اساس این خبر، رئیس دستگاه قضا و هیات همراه به منظور بررسی و برطرف کردن مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم این استان به اردبیل سفر کرد و حضور در جلسه شورای قضایی، دیدار با قضات و کارکنان واحدهای قضایی همچنین شرکت در مراسم روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی از جمله برنامه‌های این سفر یک‌روزه بود.

سایر مسئولان قضایی حاضر در این سفر نیز در کنار دیدار چهره به چهره با مراجعه‌کنندگان، به منظور شناسایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مردم به شهرهای مختلف این استان سفر کردند تا در نهایت مسائل و موضوعات جمع‌آوری شده را در جلسه شورای قضایی استان اردبیل مطرح نمایند.

استان اردبیل که ۱۲ شهرستان دارد، با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

خبرنگار: گلنوش فولادی

 

اخبار مرتبط

نظرات