امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 26th, 2024 6:48 | کد خبر : 24842 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کشت و صنعت مغان مرکز تولید بذور صیفی جات می‌شود

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت که این بنگاه بزرگ اقتصادی، مرکز تولید و تکثیر بذورانواع سبزی و صیفی جات می شود.

مغانه آنلاین- جمعه ۰۷-۰۲-۱۴۰۳

دکتر صمد بهزاد، در دیدار با دکتر شاهین رستم پور، مشاور معاون وزیر در امور باغبانی، با اشاره به مذاکرات و پیگیری‌های صورت گرفته از طریق وزارتخانه در زمینه تولید بذور سبزی و صیفی جات اظهار داشت: اقدامات مهمی در این خصوص انجام شده و به زودی این بنگاه اقتصادی مرکز تولید و تکثیر بذر صیفی جات می‌شود.

وی ضمن تاکید بر فراهم نمودن فضای مناسب و بستر علمی در تولیدات زراعی خاطرنشان شد: مدیریت شرکت به دنبال تحقق تولید محصولات کشاورزی پولساز با راندمان بالا بوده و این امر در دستور کار می‌باشد.

وی افزود در کنفرانس اوراسیا مقرر گردید، ایران بذور مورد نیاز کشورهای حوزه مذکور را تامین کند که مقدمات آن در وزارتخانه تحقق یافته و با دعوت از کارشناسان و تولیدکنندگان اوراسیا این مجتمع عظیم ملی را به صورت شایسته معرفی خواهیم کرد

. شاهین رستم پور، مشاور معاون وزیر در امور باغبانی نیز با تاکید بر بهره‌برداری از ظرفیت‌های کشت و صنعت مغان در زمینه‌های مختلف گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه تولید بذر، ارقام جدیدی را معرفی کرده و با جایگزینی این رقم ها با مدیریت صحیح عملکرد بهتری را نسبت به قبل داشته باشیم. وی آینده کشور را وابسته به کشت و صنعت‌هایی همچون مغان ارزیابی نموده و تصریح کرد: با استفاده از پتانسیل‌های موجود در بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل، می توان نهال‌های خوبی را از این شرکت به باغات سراسر کشور معرفی کرد که از این حیث، آینده خوبی در حوزه تولید بذر و نهال در بخش‌های کشاورزی و باغبانی متصور است.

سعید سیف الدین، دارنده مدرک دکترای تولید بذر از هلند نیز اظهار داشت: کشت و صنعت مغان و متخصصین بین‌المللی بذر با همکاری یکدیگر به زودی تولید صیفی جاتی همچون خیار، گوجه، فلفل، بادمجان، کدو، هندوانه، ملون و لوبیا را شروع خواهد کرد.

وی افزود: پس از تست و تایید لاین برای سال آتی و معرفی برند مشترک می‌توان بازار خوبی را فراهم و از واردات بذر جلوگیری نمود و بازار داخلی را با بذور تولیدی برند مغانه تامین کرد.

این متخصص در پایان از سود کلان سرمایه‌گذاری در این بخش سخن به میان آورد و خاطرنشان شد: کشت و صنعت مغان می‌تواند با برنامه‌ریزی ۵ ساله در امر تولید بذور صیفی و نهال چند برابر تولیدات فعلی خود، سود کسب نماید.

اخبار مرتبط

نظرات