امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 25th, 2024 1:56 | کد خبر : 24706 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۲۲۷ هکتار زمین به محدوده ۱۱ شهر استان اردبیل الحاق شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۲۲۷ هکتار در راستای تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده ۱۱ شهر این استان الحاق شده و ۷۳۵ هکتار زمین در انتظار تایید شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار دارد.

مغانه آنلاین-یکشنبه ۰۶-۱۲-۱۴۰۲

محبوب حیدری با تشریح آخرین اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: ۱۲۱ هزار و ۴۶ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در ۲۹ شهر این استان ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۳۵ هزار و ۲۲۶ متقاضی تایید نهایی شده‌اند.

وی افزود: مطابق سیاست‌های دولت سیزدهم، سهم معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از برنامه ابلاغی چهار ساله وزارت راه و شهرسازی، ساخت مسکن برای ۷۹ هزار و ۱۲۳ متقاضی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه از اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ۲ صورت انفرادی و گروهی خبر داد و گفت: ۷۹۲ قطعه زمین به صورت انفرادی و ۴۸۶ قطعه زمین به صورت گروهی برای احداث واحدهای مسکونی اختصاص داده شده و تعداد ۲۸ هزار و ۹۱۹ متقاضی بالای ۴۰ میلیون تومان و تعداد ۲۰ هزار و ۷۷ متقاضی بالای ۸۰ میلیون تومان را واریز کردند.

نوسازی یک هزار و ۶۰۰ بافت فرسوده در استان اردبیل

حیدری همچنین درباره اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی با زیربنای ۱۹۲ هزار مترمربع و ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار در بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در قالب طرح‌های بازآفرینی۱۲ طرح زیربنایی، روبنایی، بهسازی و نوسازی در مناطق و بافت‌های فرسوده استان اردبیل افتتاح شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین درباره توزیع قیر رایگان به شهرداری‌های استان ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم بیش از سه هزار و ۹۸۲ تن قیر رایگان در بین ۹ شهرداری استان توزیع شده است.

۴۰ کیلومتر بزرگراه آماده افتتاح است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به احداث ۷۰ کیلومتر بزرگراه در استان گفت: سال گذشته ۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان افتتاح شد و امسال هم ۴۰ کیلومتر بزرگراه به مراحل پایانی رسیده و آماده افتتاح است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه است که از این میزان مراحل مطالعاتی احداث ۲۹۹ کیلومتر آن به اتمام رسیده است، افزود: تکمیل سایر طرح‌های اولویت‌دار بزرگراهی استان نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.
حیدری ادامه داد: ۱۵ طرح بزرگ عمرانی شامل ساختمان‌های دولتی، عمومی، مجتمع‌های فرهنگی و هنری (فرهنگسرا) و همچنین ساخت بیمارستان مرحوم نجف‌زاده اردبیل و ۳۹ طرح عمرانی تحت نظارت اداره اجرای ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در دست اجراست که از این تعداد سه طرح عمرانی به دستگاه‌های بهره‌بردار تحویل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی مرحوم علی نجف‌زاده اردبیل با زیربنای ۵۳ هزار مترمربع، به عنوان یک طرح بزرگ و شاخص درمانی با هزینه یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۱۹ درصد در خیابان جام جم شهر اردبیل در حال احداث است.

حیدری در خصوص اجرای طرح‌های اداره کل راه و شهرسازی در فصل زمستان هم بیان کرد: عملیات ساخت مسکن و احداث بزرگراه نسبت به فصول قبل کاهش یافته ولی هیچ کدام از پروژه‌های این اداره کل تعطیل نشده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ، با توجه به احتمال یخ‌زدگی بتن در این فصل، در بخش راه‌سازی اقدامات مربوط به خاکبرداری و در بخش مسکن هم کارهای داخل ساختمان در دست اجراست.

 

اخبار مرتبط

نظرات