امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 17th, 2024 6:29 | کد خبر : 24679 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۱۵ محکوم جرایم غیرعمد از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند

تعداد ۱۱۵ندانی که به دلیل جرایم غیرعمد و مالی دوران محکومیت خود را سپری می‌کردند، به مناسبت اعیاد شعبانیه و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند.

مغانه آنلاین- شنبه ۲۸-۱۱-۱۴۰۲

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان و نایب رئیس ستاد دیه اردبیل در این مراسم گفت: این محکومان جرایم غیرعمد و مالی که بیش از ۲۵ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال بدهی داشتند، با حمایت‌های این ستاد و موسسه خیریه حمایت از کودکان کار و آسیب دیده خیراندیشان پارسا اردبیل از زندان‌های استان آزاد می‌شوند.

یوسف خدادادی با قدردانی از خیران استان اردبیل افزود: تغییر نگاه فرهنگی خوبی برای کمک به زندانیان اتفاق افتاده است و کمک‌های بسیاری از طریق اهدای احسان و نذورات مجلس‌های ترحیم به ستاد دیه جذب شده که اقدامی تحسین برانگیز است و جای بسی قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: انجام کار نیک و خیرخواهانه در نزد خدای متعال دارای پاداش بسیاری است ، مردم ولایی و حسینی اردبیل به تاسی از ائمه اطهار (ع) و سایر بزرگان دینی، همواره به صورت چشمگیری در کارهای انسان‌دوستانه مشارکت داشتند که از همه آنها قدردانی می‌شود.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان و نایب رئیس ستاد دیه اردبیل همچنین با اشاره به آزادی ۲۱۲ زندانی جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ محکومیت ۲ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال در سال جاری از محل کمک‌های ستاد، اعطای تسهیلات بانکی، گذشت شاکیان، کمک قضات با اعسار و تقسیط اضافه کرد: ۲۵۰ محکوم جرایم غیرعمد همچنان در زندان‌های استان به‌سر می‌برند و چشم انتظار کمک‌های خیران برای آزادسازی از زندان‌ها هستند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود همه نهادهای فرهنگی از جمله صدا و سیما و سایر فعالان رسانه‌ای با ترویج این گونه اقدام‌های نیکو، به گسترش فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان در جامعه کمک کنند.

به گزارش مغانه آنلاین، جمعی از خیران در ادامه مراسم با اهدای لوحی تجلیل و چند نفر از زندانیان تازه آزاد شده با یک شاخه گل مورد استقبال قرار گرفتند.

نمایندگی ستاد مردمی دیه در اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شد که حدود ۲۲ سال از آغاز فعالیت ستاد در استان می‌گذرد و از بدو تاسیس تاکنون بیش از ۴۵۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی استان با کمک‌های این ستاد آزاد شده‌اند.

بر اساس آمارهای ستاد دیه اردبیل، بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در این مدت جمع‌آوری و برای آزادی زندانیان مورد اشاره با مجموع مبلغ محکومیت یا بدهی افزون بر هفت هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظرات