امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : سپتامبر 17th, 2013 5:13 | کد خبر : 698 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نماينده پارس آباد:اردبيل در میان13استان داراي بالاترین نرخ بيكاری قرار دارد

نماينده مردم پارس آباد و بيله سوار در مجلس شوراي اسلامي گفت: استان اردبيل به رغم برخورداری از قابلیت ها و ظرفیت های فراوان،  جزو 13استانی است که بالاترین نرخ بیکاری را دارند. حجت الاسلام حبيب برومند، ادامه داد: بحث اشتغال جوانان از مهمترين و اصلي ترين دغدغه ي خانواده ها و ایجاد فرصت های […]

80727302-4510478

نماينده مردم پارس آباد و بيله سوار در مجلس شوراي اسلامي گفت: استان اردبيل به رغم برخورداری از قابلیت ها و ظرفیت های فراوان،  جزو 13استانی است که بالاترین نرخ بیکاری را دارند.

حجت الاسلام حبيب برومند، ادامه داد: بحث اشتغال جوانان از مهمترين و اصلي ترين دغدغه ي خانواده ها و ایجاد فرصت های شغلی کافی، حل ریشه ای معضل بيكاري و نیز جلوگیری از افزایش تعداد بیکاران از چالش هاي جدي مسوولان و نمايندگان اين استان است.

وي، با بيان اينكه نبود فرصت هاي شغلي و رشد نرخ بيكاري، موجب نابساماني وضع اقتصادي و معيشتي مردم شده است، افزود: بسياري از ناهنجاري ها و آسيب هاي اجتماعي زاييده بيكاري است لذا ايجاد اشتغال پايدار و مولد زمينه را براي رشد همه جانبه كشور و ارتقاي سلامت و نشاط و شادابي جامعه مهيا مي كند.

وي، با اعلام اينكه پارس آباد از معدود مناطق كشور است كه رشد جمعيت آن مثبت مي باشد، گفت: اين شهرستان مهاجر پذير هم اكنون افزون بر چهار هزار نفر تحصيلكرده بيكار دارد كه از اين رقم حدود سه هزار نفر از ما درخواست شغل و استخدام كرده اند.

برومند، اظهار داشت: در سال هاي گذشته كه 80درصد بودجه عمراني تزريق مي شد براي اشتغال جوانان كاري انجام نداده اند الآن كه به علت برخي محدوديت ها و كمبود اعتبارات، این رقم به 9درصد سقوط کرده مسلم است كه ايجاد فرصت هاي شغلي جديد ناممكن خواهد بود.

عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: زماني در كشت و صنعت و دامپروري مغان حدود هشت هزار نفر مشغول كار و تلاش بودند كه در زمان حاضر اين رقم به يك هزار و 400نفر كاهش يافته است از اين رو حتي اگر تمام يك هزار و 400نفر شاغل در اين شركت بازنشسته شوند بازهم نمي توانيم خواسته اين سه هزار نفر متقاضي كار را برآورده كنيم. از طرف ديگر به لحاظ قانوني، امکان بازنشسته کردن زودهنگام همه كاركنان و كارگران شركت مغان وجود ندارد.

وي، با اعلام اينكه تنها حدود 450نفر در اين بنگاه عظيم اقتصادي داراي شرايط بازنشستگي هستند، اضافه كرد: بر اثر عدم كفايت مديريت هاي سابق و نابساماني فعلي، حتي امكان بازنشسته شدن اين تعداد نيز وجود ندارد.

وي، طرح پاياب سد خداآفرين را از عظيم ترين پرو‍ژه هاي در دست اجراي كشور دانست و گفت: بايد اين نويد را بدهم كه براي تكميل و تسريع در روند اجراي اين پروژه از دو منبع قرار است به اين طرح ملي اعتبار تزريق شود.

او ادامه داد: يكي از اين منابع، بانك توسعه اسلامي است كه مقرر شد با هماهنگي مديرعامل آب منطقه اي و مجريان پاياب سد خداآفرين مبلغ كلاني به اين طرح بزرگ تخصيص گردد كه در صورت تحقق، در مرحله نخست 18هزار هكتار از اراضي منطقه تبديل به آبي و زمينه اشتغال تعداد کثیری از جوانان جویای کار منطقه مهيا خواهد شد.

برومند تصريح كرد: يك شركت معتبر چيني نیز قرار است پس از بررسي و مطالعه، مبالغ هنگفتي يورو به صورت فاينانس به طرح مذكور تزريق کند. البته در كنار اين ها تلاش مي كنيم از محل بودجه هاي ملي اعتباراتي به طرح پایاب خداآفرین اختصاص داده شود تا این پروژه عظیم به سرعت به سرانجام برسد.

انتقال آب ارس به درياچه اروميه ، 40هزار هكتار از اراضي مغان را با خطر كم آبي مواجه خواهد كرد

نماينده مردم پارس آباد و بيله سوار در مجلس شوراي اسلامي گفت: در صورت انتقال آب رودخانه ارس به درياچه اروميه، علاوه بر كاهش حجم آب كانال هاي منطقه، حدود 40هزار هكتار از اراضي كشاورزي دشت مغان با خطر كم آبي رو به رو خواهد شد.

حجت الاسلام حبيب برومند، طرح انتقال آب ارس به درياچه اروميه را غير كارشانسي و ناپخته دانست و افزود: اجراي اين طرح به هدر رفت بودجه مملكت و متضرر شدن مناطق پايين دست اين رودخانه خواهد انجاميد.

وي، با اعلام اینکه اگر بيش از حد مجاز و سهم استانها از آب رودخانه ارس برداشت شود، بسياري از مناطق، روستاها و شهرها با طور جدي با مشکل كمبود آب رو به رو خواهند شد، بيان كرد: ما نمي توانيم براي جبران ضرر و رونق منطقه اي، به منطقه ديگر زيان وارد كنيم.

وي، با بيان اينكه با وزير نيرو قبل از اخذ راي اعتماد از مجلس، در اين خصوص صحبت كرده ایم، گفت: قرار است هياتي متشكل از كارشناسان مجرب آب استان هاي آذربايجان شرقي و غربي و اردبيل تشكيل شود تا براي نجات درياچه اروميه طرحي جامع و علمي و كارشانسي تهيه شود.

او، با اعلام اينكه درياچه اروميه نه تنها براي آذربايجان غربي بلكه براي مردم استان هاي آذربايجان شرقي و اردبيل و كشورهاي مجاور نيز از اهميت خاصي برخوردار است، افزود: رسانه هاي بيگانه با سوء استفاده از وضع موجود، سخنان و نظرات ما را تحريف و اختلاف بين اقوام را القاء مي كنند كه هوشياري مردم و مسوولان توطئه هاي آنان را خنثي كرده است.

نمايندگاه استان با همگرايي مطالبات مردم را مطرح مي كنند

حبيب برومند، گفت: نمايندگان استان اردبيل با همگرايي و همصدايي و حفظ وحدت، مطالبات مردم مناطق مختلف استان را مطرح و در راستاي تحقق آن تلاش می كنند.

وي، با اعلام اينكه ما به عنوان نمايندگان مردم در مجلس نبايد بگذاريم اردبيل از ديگر استان هاي كشور در زمينه هاي مختلف عقب بماند و معتقديم كه پيشرفت هر نقطه استان اردبيل به معني پيشرفت و توسعه تمام مناطق اين استان است.

وي، از تمام مسوولان و مديران دلسوز و ائمه ي جمعه مناطق مختلف استان خواست، نمايندگان استان در مجلس را در انجام وظايف و خدمت به مردم ياري و مساعدت كنند.

با وجود كمبود اعتبارات، طرح هاي مهمي در پارس آباد اجرا مي شود

برومند، گفت: به رغم كمبود اعتبارات و بودجه، در زمان حاضر طرح هاي عظيمي در شهرستان پارس آباد در حال اجراست.

به گفته وي، پارس آباد از نظر اجراي پرو‍ژه هاي عمراني مهم، در سطح استان در جايگاه ممتازي قرار دارد كه براي تكميل اين طرح ها به صورت شبانه روزي و جدي در تلاش هستيم.

وي، احداث بيمارستان 120تختخوابي را يكي از اين طرح ها ذكر و بيان كرد: با پيگيري هاي صورت گرفته، اعتبار قابل توجهي براي اين پروژه ملي  تزريق شده وهم اكنون با سرعت مناسبي در دست اجراست كه با بهره برداري از آن علاوه بر رفع مشكلات بهداشتي و درماني منطقه، براي دهها نفر شغل ايجاد خواهدشد.

او، تفرجگاه ساحلي را يكي ديگر از طرح هاي عظيم ملي اين شهرستان عنوان كرد و ادامه داد: اين طرح در زميني به مساحت 300هكتار از اراضي و جنگل هاي بكر حاشيه رودخانه ارس اجرا خواهد شد و فاز اول اين پروژه در 100هكتار در مرحله تكميل قرار دارد.

وي، اضافه كرد: اين تفرجگاه قابليت تبديل شدن به پارك و بوستان بين المللي را دارد و در صورت تحقق آن كه از مطالبات جدي مردم است، اين شهرستان در بحث گردشگري و صنعت توريسم با جهش جدي مواجه خواهد شد.

اين نماينده مجلس، چهار بانده كردن محور پارس آباد- سربند و توسعه فرودگاه را از جمله طرح هاي بزرگ اين شهرستان عنوان و خاطرنشان كرد: اين طرح ها هم اكنون با شتاب خوبي اجرا مي شود و با افتتاح آن ها حمل و نقل جاده اي و هوايي اين منطقه مرزي رونق خواهد گرفت.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح در حال اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر پارس آباد هم اکنون حدود ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی، اضافه کرد: تا پایان سال گذشته پیشرفت فیزیکی این تصفیه خانه نزدیک هفت درصد بود که با تلاش مضاعف مسوولان و پیمانکار هم اکنون این رقم به ۴۰درصد رسیده است.

نماینده پارس آباد و بیله سوار، با بیان اینکه پارس آباد تنها شهر استان اردبیل است که دارای فاضلاب می باشد، افزود: به علت نبود تصفیه خانه صنعتی و مدرن، سالهاست که فاضلاب این شهر به شیوه سنتی جمع آوری و دفع می شود و به همین خاطر بوی تعفن فاضلاب به خصوص در فصل تابستان مردم را به شدت آزار می دهد که با تکمیل و بهره برداری ازآن به این وضع خاتمه داده خواهد شد.

برومند، با اشاره به اهمیت این طرح گفت: با بهره برداری از این تصفیه خانه، فاضلاب شهر به شیوه صنعتی و بهداشتی جمع آوری و دفع می شود و آسیبی به محیط زیست و رود ارس وارد نخواهد شد.

او، با اشاره به طرح ملی ساحل بندی ارس،  گفت: اجرای کامل پروژه ی عظیم ملی ساماندهی و ساحل بندی رودخانه مرزی ارس، قلعه تاریخی اولتان در پارس آباد را از خطر تخریب شدن نجات می دهد.

حجت الاسلام حبیب برومند،  اظهار داشت: رود ارس با طغیان و پیشروی خود، علاوه بر قلعه اولتان که از قلعه های تاریخی مهم کشور محسوب می شود، اراضی کشاورزی و روستاهای حاشیه ی ارس را تهدید می کرد و موجب فرسایش و شسته شدن خاک زراعی می شد که با تکمیل طرح ساحل بندی، این رودخانه به مجرا و مسیر اصلی بازگردانده می شود.

وی، با بیان اینکه اقدامات و کارهای خوبی در این راستا شده است، افزود: با حمایت و اهتمام جدی استاندار و مسوولان آب منطقه ای استان، ساماندهی و ساحل بندی ارس با شتاب و سرعت مطلوبی اجرا می شود.

وی، با اعلام اینکه پارس آباد حدود ۸۰کیلومتر مرز مشترک آبی با جمهوری آذربایجان دارد، اضافه کرد: اجرای ساحل بندی ارس از مطالبات و نیازهای اساسی مردم بود که با تکمیل آن کشاورزان حاشیه ارس با خیال راحت به کشت و زرع مشغول خواهند شد.

الحاق پارس آباد و بیله سوار  به منطقه آزاد تجاری ارس موجب بروز انفجار اقتصادی می شود

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس افزود: الحاق و تبدیل پارس آباد و بیله سوار به منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، موجب بروز انفجار اقتصادی در دشت مغان و استان اردبیل می شود.

وی، ادامه داد: از دولت قبلی موافقت تبدیل شهرستان های پارس آباد و بیله سوار به منطقه آزاد ارس گرفته بودم و به جد پیگیر هستم تا در دولت یازدهم این مهم محقق شود.

وی، اظهار داشت: با نهایی شدن این موضوع، از اصلاندوز تا بیله سوار به منطقه آزد تجاری ارس ملحق می شود و این به این معنی است که در منطقه مغان انفجار و تحول عظیم اقتصادی رخ می دهد.

برومند بیان کرد: احداث و راه اندازی هتل ها و بازارچه های متعدد، ایجاد فرصت های جدید شغلی، توسعه فرودگاه و محورهای مواصلاتی و رونق صادرات و واردات کالا از پیامدهای مثبت این طرح خواهد بود.

به اعتقاد وی اگر منطقه آزاد ارس تا بیله سوار امتداد یابد، نه تنها مردم منطقه مغان و استان اردبیل، شاید استان های همجوار نیز از آثار و برکات آن بهره مند خواهند شد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات