امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : آوریل 29th, 2021 11:46 | کد خبر : 24117 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

افزایش ۳۰درصدی تولید محصولات سردرختی در کشت و صنعت مغان

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با تلاش و همت مضاعف مجموعه پرسنل و کارگران شرکت کشت و صنعت مغان میزان تولید انواع محصولات سردرختی در این بنگاه اقتصادی و کشاورزی در مجموع حدود ۳۰درصد افزایش یافت.

مغانه آنلاین- پنجشنبه-۰۹-۰۲-۱۴۰۰

اسدالله محسن زاده، افزایش میزان تولیدات در کشت و صنعت مغان جزو اولین برنامه‌های ما بوده و به‌طوری‌که در حال حاضر در حوزه زراعت نیز تمامی محصولات کشاورزی تولیدی در این شرکت افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی را شاهد بودیم.

وی افزود: در کنار آن رکورد تولید روزانه ۱۹۰ تن شیر در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به ثبت رسید و برای حفظ و تداوم این وضعیت تکمیل جیره غذایی و همچنین تامین به موقع نهاده‌های دامی و اصلاح جایگاه دام را در دستور کار داریم.

محسن زاده تصریح کرد: توسعه آبیاری تحت فشار و تغییر روش آبیاری از سنتی به مدرن در دستور کار قرار دارد که با اجرای این طرح‌ها در کنار سایر طرح‌های توسعه‌ای شاهد افزایش راندمان و میزان تولیدات محصولات در این شرکت خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تشریح کرد: توسعه تجهیزات، ماشین آلات و ادوات کشاورزی و توسعه و احیای باغات از دیگر اقدامات این شرکت بوده و در این راستا در سال جاری اصلاح ۱۰۰ هکتار باغ در برنامه قرار دارد و برای سال بعد نیز اصلاح ۲۵۰ هکتار از باغات این مجموعه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای توسعه صنایع تبدیلی تشریح کرد: در حال حاضرکارخانه لبنیات، رب سازی و کارخانه قند در این شرکت در حال فعالیت هستند که توسعه و تکمیل زنجیره این کارخانه در اولویت اصلی ما قرار دارد و در حال بازسازی و اورهال کردن این کارخانه‌ها هستیم و در کنار آن در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز کارخانجات جدید نیز در این مجموعه احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: کارخانه رب سازی موجود در این مجموعه تولیداتی فقط به صورت فله‌ای داشته و از این رو در حال انجام اقدامات لازم برای سایر تولیدات به صورت خرده و بسته بندی شده هستیم.

محسن زاده گفت: بخش خصوصی پیش از این اقدام به بکارگیری بیش از ۷۰۰ نفر در این مجموعه کرده بود که تعداد کارکنان این شرکت از ۲ هزار و ۸۰ نفر به ۲ هزار و ۶۹۲ نفر رسیده است و در حال حاضر هماهنگی‌های لازم در جهت دریافت کد برای این افراد از سازمان برنامه و بودجه در حال انجام بوده و در کنار آن آموزش و سازماندهی این افراد نیز در دستور کار قرار دارد.(فارس)

اخبار مرتبط

نظرات