امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 25th, 2023 11:27 | کد خبر : 24478 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

اجرای پروژه آب‌رسانی ناحیه صنعتی پارس‌آباد با ۲۵۰میلیارد ریال اعتبار

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تکمیل اجرای پروژه آبرسانی به ناحیه صنعتی پارس‌آباد با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

مغانه آنلاین- دوشنبه ۰۴-۱۰-۱۴۰۲

هاشم علایی در جریان بازدید از ناحیه صنعتی پارس‌آباد گفت: از جمله مشکلات حال حاضر ناحیه صنعتی پارس آباد، کمبود آب صنعتی است که برای حل این مشکل، پروژه تامین آب از کانال‌ مغان در حال انجام است که برای اجرای آن، اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی از اتمام این پروژه مهم زیرساختی تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: ایستگاه پمپاژ آب، مخزن بتنی ۱۰۰۰ مترمکعبی و خط انتقال آب به طول ۵/۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در این ناحیه صنعتی اجرایی شده است که برای تکمیل فرآیند آب‌رسانی، پروژه منبع هوایی ۱۰۰ مترمکعبی نیز با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

علایی ادامه داد: ناحیه صنعتی پارس‌آباد با مساحت ۱۰۰ هکتار از جمله نواحی صنعتی مهم استان اردبیل محسوب می‌شود که پس از بهره‌برداری از این پروژه، مشکل آب واحدهای تولیدی مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از واگذاری ۵۴ قرارداد واگذاری حق بهره برداری زمین با سرمایه‌گذاران در ناحیه صنعتی پارس‌آباد خبر داد و افزود: تاکنون ۸ واحد تولیدی در این ناحیه صنعتی به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند و طرح‌های تولیدی مناسبی نیز در حال اجرا هستند که با بهره‌برداری از آنان، شاهد رونق تولید و اشتغال در این منطقه از استان خواهیم بود.

استقرار۱۲واحد دانش بنیان در شهرک های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل همچنین از استقرار ۱۲شرکت دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و تصریح کرد: حمایت از دانش‌بنیان شدن واحدهای مستعد و حمایت از حضور آنها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از جمله مشوق‌های اعمال شده است که برای رونق تولید و اشتغال این نوع واحدها در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، هاشم علایی با بیان اینکه واحدهای دانش‌بنیان به عنوان یک ابزار مهم برای ورود به بازارهای نوین محسوب می‌شود ، ادامه داد: برای تسهیل زمینه حضور این نوع واحدها در عرصه‌های مختلف تولیدی تلاش می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان قابل توجهی در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد که محصولات تولیدی آنها علاوه بر خودکفایی و تامین نیازهای داخلی، به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

علایی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‌ای و بر اساس وظایف خود، حمایت‌های متنوعی از واحدهای تولیدی دارد که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله این برنامه‌هاست.

وی همچنین به واگذاری زمین با شرایط ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: معافیت از پرداخت مالیات، عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی، عوارض صادراتی و بهره‌گیری از تسهیلات کم‌بهره از جمله حمایت‌هایی است که در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

راه اندازی پردیس علم و فناوری در شهرک صنعتی ۲ اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: طی تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری، پردیس علم و فناوری در شهرک صنعتی ۲ اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهار کرد: پارک علم و فناوری در قالب این تفاهم‌نامه برای برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و ارائه نتایج حاصل از پژوهش‌ها و انتقال دانش فنی اقدام خواهد کرد.

وی افزود: در قالب پردیس علم و فناوری، خدمات آموزشی، فنی و تخصصی، خدمات کارگاهی و دانش‌بنیان ارائه شده و مجوزهای موردنیاز و تهیه مستندات مربوطه هم انجام خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات