امروز: دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 3rd, 2024 11:23 | کد خبر : 24646 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در کشت‌وصنعت مغان تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با تلاشهای شبانه روزی مدیران و کارگران زحمتکش این مجموعه بزرگ، سالانه تولیدات ما به بیش از ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات در بخش های مختلف رسیده که این میزان نشان از هم افزایی و اتحاد در بین کلیه عواملین این شرکت می باشد.

مغانه آنلاین- شنبه ۱۴-۱۱-۱۴۰۲
صمد بهزاد در دیدار با حسام رسولی، رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اعلام این خبر اظهار کرد: در ارتباط با بحث خروج واحدهای زیان ده و همکاری با شرکت های خصوصی جهت حل مشکلات واحدها و پروژه های پول ساز و سودده برای شرکت مغان برنامه ریزی با تیم مدیریت جدید انجام دادیم و در همین راستا در حوزه زراعت با یکی از شرکت های معتبر کشور ترکیه عقد قرارداد و تفاهم نامه ای برای تولید بذر با برند مغانه برای نخستین بار در تاریخ شرکت منعقد شد.
وی افزود: این تفاهم‌نامه فرصتی را فراهم کرد که در بازارهای آسیای میانه و اروپایی برای رقابت با دیگر برندها وارد بازار عرضه مستقیم محصولات شویم.
بهزاد خاطرنشان کرد: در بحث زراعت چوب بود به مساحت ۲ هزار هکتار از اراضی شرکت بلااستفاده مانده بود و در جهت سودآوری برای شرکت، عملیات این طرح با حضور معاون وزیر و سازمان جنگل کاری و منابع طبیعی به سرانجام رسید.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با بیان اینکه روند این پروژه در سال جدید عملیاتی خواهد شد، افزود: ایجاد شهرک نهالستان با برند مغانه یکی از اولویت های شرکت در بحث باغات میوه است و با هدف بازار صادرات اصلی ترین فعالیت در این حوزه می باشد.
وی ادامه داد: مجتمع باغات میوه یکی از واحدهای زیان ده محسوب می شود و با این طرح به واحد سودده تبدیل خواهد شد و همچنین با وزارت جهاد کشاورزی نیز هماهنگی های لازم برای ایجاد شهرک نهالستان برند مغانه انجام شده است.
بهزاد تأکید کرد: تمام اهداف تیم مدیریتی جدید برای سرمایه گذاری در واحدهایی که نسبت به سایر واحدها از جمله کارخانه قند زیان ده می باشد با همکاری بخش خصوصی برای احیای این مجموعه ها به نتایج خوبی رسیده تا چرخ تولید و کار این مجموعه یعنی کارخانه قند را از سه ماه به نه ماه برسانیم و در رونق تولید و اشتغالزایی نقش مؤثری را در منطقه ایجاد کند.
جهاد دانشگاهی استان راهکارهای مناسب برای پیشبرد اهداف سازمانی شرکت کشت و صنعت مغان ارائه دهد
نایبعلی رحیمی، رئیس هیأت مدیره شرکت مغان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه تمامی زمینه ها برای همفکری با تیم مدیریت جدید فراهم می باشد، گفت: فلسفه جهاد دانشگاهی به نوعی پل بین مراکز علمی دانشگاهی و جامعه نیازمند است و بیشتر به پژوهشهای علمی و کاربردی فناورانه و حوزه های کسب و کار پردازش می کند.
رحیمی با تأکید بر اینکه انتظار داریم جهاد دانشگاهی راهکارهای مناسبی را برای پیشبرد اهداف سازمانی این شرکت ارائه نمایند، ادامه داد: جهاد دانشگاهی با ظرفیت‌های خود در حوزه های تولیدات دانش بنیان و محصولات سبز می تواند دانش های خود را برای هرچه بهتر شدن موتور چرخه تولید در اختیار کارشناسان شرکت قرار دهد و این امر می تواند همکاری بین شرکت و جهاد دانشگاهی را بیش از قبل مستحکم تر نماید.

اخبار مرتبط

نظرات