امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : آوریل 22nd, 2017 1:52 | کد خبر : 21401 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۵۰درصد عشایر استان در پارس آبادمغان سکونت دارند

فرماندار پارس آبادمغان گفت: بر اساس نتایج آمارهای سرشماری رسمی و اعلام خود سازمان امور عشایر ، نزدیک ۵۰ درصد کل جمعیت عشایری استان در این شهرستان مرزی ساکن هستند.

به گزاش مغانه آنلاین، اکبر صمدی روز شنبه در جلسه شورای امور عشایر پارس آباد افزود: به همین دلیل کانون های توسعه عشایر و اکثر تشکل های عشایری از جمله بسیج سپاه ناحیه عشایری استان در این شهرستان مستقر بوده ولی متاسفانه در گذشته مورد غفلت و بی توجهی مسئولین اداری خصوصاً مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واقع شده و همین امر باعث شده مشکلات مختلف این قشر زحمتکش و تولید کنندگان بی ادعای عرصه اقتصاد مقاومتی نیز نادیده گرفته شود .

وی از برگزاری اولین جشنواره توانمندی های عشایر غیور ایل بزرگ شاهسون مغان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در پنجم اردیبهشت جاری در این شهرستان خبر داد و برپایی این جشنواره مهم را پاسخگویی به مطالبه به حق مردم و مسوولان شهرستان و خصوصاً عشایر عزیز منطقه عنوان کرد.

وی اظهار کرد : برپایی چنین جشنواره هایی آن هم در سالی که به فرمان مقام معظم رهبری ، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری گردیده فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیتها و قابلیتهای عظیم دامداری ، محصولات تولیدی ، لبنی ، صنایع دستی و اکوتوریسم ، بوم گردی و گردشگری عشایری است .

فرماندار پارس آباد با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه آب و خاک و کشاورزی استان با عنوان پایاب سد خداآفرین با اعتبار یک میلیارد دلار توسط دولت تدبیر و امید در این منطقه اجرا می گردد تاکید کرد این جشنواره فرصت مهمی فراهم می کند تا با همفکری و مشارکت عشایر عزیز منطقه راهکارهای لازم و اجرایی برای نظام بهره برداری اراضی پایاب که تا پایان سالجاری افتتاح و آماده واگذاری می شود با درنظر گرفتن کلیه ملاحظات اجتماعی تعیین و عملیاتی شود .

اخبار مرتبط

نظرات