امروز: پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 23rd, 2024 6:32 | کد خبر : 24605 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۲۷ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۲۷ هکتار اراضی دولتی این استان امسال به ارزش ۱۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال رفع تصرف شد.

مغانه آنلاین- سه شنبه ۰۳-۱۱-۱۴۰۲

مهدی نوظهور در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میزان رفع تصرف اراضی استان نسبت به سال گذشته ۹۴ درصد در تعداد و ۸۱ درصد در ارزش و قیمت اراضی افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در اجرای حکم‌های صادره از سوی مراجع حقوقی و قضایی با اجرای ۴۷ حکم قضایی مربوط به خلع ید اراضی به ارزش هشت هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال ، ۸۵ هکتار زمین به مساحت اراضی ملی و دولتی افزوده شد که با ۱۰۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل در رتبه برتر کشور قرار داریم.

نوظهور ادامه داد: طبق اعلام معاون وزیر و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن، یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل در مجموع با ۱۷۱ درصد افزایش عملکرد و اقدامات در ۹ ماه سال جاری در بین سه استان برتر کشور قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه یگان حفاظت از اراضی ملی این استان در حوزه فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه قدم های خوبی برداشته است ، افزود: جلسات متعددی با دهیاران و شورای روستاها و ساکنان اطراف شهرها با موضوع آشنایی آنها با قانون حفاظت از اراضی برگزار و تعداد قابل توجهی اقلام تبلیغاتی از قبیل بروشور و تراکت چاپ و توزیع شده است.

وی از پیشرو بودن استان اردبیل در برخورد با متخلفین و حفاظت از اراضی ملی و زمین‌های دولتی خبر داد و گفت: این یگان در برخورد قاطع و قانونی با متخلفین و متعرضین به حریم زمین‌های دولتی و خلع ید کردن آنها و همچنین حفاظت از ارضی ملی موفق و پیشرو بوده است.

وی گفت: هرگونه دخل، تصرف و بهره‌برداری غیرقانونی اشخاص حقیقی و حقوقی از اراضی دولتی و ملی برابر قانون جرم تلقی شده و در مراجع قضایی قابل پیگیری می‌باشد.

 

اخبار مرتبط

نظرات