امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : نوامبر 24th, 2020 4:12 | کد خبر : 23999 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کمبود فضای آموزشی در پارس آباد محسوس است

فرماندار پارس آباد گفت: کمبود فضای آموزشی و کلاس درس در این شهرستان محسوس و ملموس است.

فرهاد فولادی- مغانه آنلاین-۴-۹-۱۳۹۹

امامی در آیین تکریم و معارفه مدیر پیشین و سرپرست جدید آموزش و پرورش پارس آباد گفت: به خاطر کمبود فضای آموزشی، اکثر مدارس این شهرستان به صورت دوشیفته فعالیت می کند.

وی، به ضرورت رفع و حل این مشکل اشاره و بیان کرد باید بیش از پیش از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و ظرفیت های دیگر برای رفع این معضل و توسعه و تجهیز مدارس استفاده شود.

وی از شناسایی املاک مازاد دستگاههای دولتی شهرستان خبر داد و گفت: با تبدیل به احسن و استفاده بهینه از املاک مازاد آموزش و پرورش تا حدود زیادی می توان مشکل کمبود کلاس های درس منطقه را برطرف کرد.

وی به ضرورت شناسایی دانش آموزان و کودکان بازمانده از تحصیل و جذب آنان در مدارس اشاره و تاکید کرد: شناسایی وجذب دانش آموزان بازمانده و ترک تحصیل، راهی برای انسداد مبادی بیسوادی است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کودک و دانش آموزی نباید به واسطه نبود تکمن مالی ، از درس و تحصیل باز ماند، اضافه کرد: شایسته نظام و انقلاب نیست که دانش آموزی در یک نقطه ای منطقه به خاطر عدم دسترسی به برخی امکانات موردنیاز و مشکلات مالی از ترک تحصیل کند و لازم است در این راستا علاوه بر امکانات دولتی از ظرفیت خیرین نیز استفاده شود.

امامی، با اشاره به ظرفیت ها، قابلیت ها و ویژگی های منحصربه فرد پارس آباد گفت: پارس آباد به عنوان مهم ترین شهرستان استان، از نظر فرهنگی و حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جایگاه ممتاز و ویژه ای در استان و کشور دارد .

فرماندار پارس آباد ادامه داد: این شهرستان به لحاظ قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی و خط مقدم هجمه های فرهنگی، حساسیت های فرهنگی و خرده فرهنگ های ناشی از مهاجر پذیربودن، در بحث آموزش و پرورش نگاه وتوجه ویژه ای را می طلبد و این نوع نگاه در استان حاکم است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و تاثیر آن در خانواده ها و جامعه، اظهار کرد: نیاز است در شهرستان ها جایگاهی تعریف شود تا بر اساس اسناد بالادستی، هدف گذاری های کلانی که در بحث آموزش و پرورش وجود دارد بتوانیم به اهداف و برنامه ریزی های مشخص شده در سطح منطقه نایل شویم.

وی گفت: باید توجه به آموزش و پرورش فرا وزارتخانه ای، فراسازمانی و نگاه ها به این حوزه ملی باشد.

فرماندار پارس آباد معلمی را شغلی مقدس وهمسنگ با وظایف و رسالت پیامبران دانست و افزود: برای این شغل مقدس، افکار، عمل و حرکت های مقدس لازم است.

وی خطاب به سرپرست جدید آموزش و پرورش پارس آباد گفت: باید در آموزش آموزش منطقه مجموعه ای پویا و فعال ایجاد شود و حرکت ها ملموس و روبه جلو باشد.

وی با بیان اینکه تمام مصوبات شورای آموزش و پرورش لازم الاجراست، مدیریت جدید این اداره باید با اهتمام جدی و تعامل سازنده، شورای آموزش و پرورش را به اتاق فکر مجموعه تبدیل کند تا جوابگوی نیازها ومشکلات باشد.

وی با بیان اینکه در عصر انفجار اطلاعات و گردش آزاد اطلاعات قرار داریم گفت: امروزه،  تحولات خیلی سریع و آنی است باید همگام ومتناسب با این تحولات، آموزش و پرورش بستر سازی و آمادگی های لازم را داشته باشد و باید نگاه ها به این حوزه فارغ از مسایل مختلف سیاسی و کاملاً تخصصی، علمی و فنی باشد.

امامی، خروجی کارها وفعالیت های مسوولان آموزش و پرورش و سنجش عیار مدیران این دستگاه را، آمار قبولین دانش آموزان از دانشگاه ها و کسب رتبه در کنکور سراسری عنوان کرد و خواستار برنامه ریزی مناسب و مدون بر اساس استعداد منطقه برای دانش آموزان پایه های اول بتدایی و دوازدهم در شرایط کرونایی وتعطیلی مدارس شد.

معاون مالی و اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با اشاره به توفیقات آموزش و پرورش پارس آباد گفت: فرماندار پارس آباد به عنوان گل سرسبد فرمانداران استان و رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه، در کسب این موفقیت ها نقش اساسی داشته است.

حسین برزگر با بیان اینکه فرماندار پارس آباد برای آموزش و پرورش منطقه منشا خیر و برکت هستند، از تلاش ها و نگاه و توجه ویژه امامی فرماندار پارس اباد به حوزه آموزش و پرورش شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

در این آیین از خدمات احمد دهقانی مدیر قبلی آموزش و پرورش پارس آباد قدردانی و کیومرث هاشمی به عنوان سرپست جدید این اداره منصوب شد.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات