امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : می 27th, 2020 7:58 | کد خبر : 23747 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کتاب «سفر به جزایر اقتدار» در پارس آباد منتشر شد

کتاب “سفر به جزایر اقتدار” شامل روایتی از سفر به راهیان نور دریایی، اثر “غفار سودی اجیرلو” نویسنده پارس‌آبادی منتشر شد.

مغانه آنلاین/ چهارشنبه۷-۳-۱۳۹۹

کتاب سفر به جزایر اقتدار، در ۲۰۰ صفحه و طبق مشاهدات و دیده‌های جمعی از حاضران در سفر راهیان نور دریایی به خلیج فارس در قالب سفرنامه نگاشته شده است.

سفر به جزایر اقتدار خاطرات سودی در سفر راهیان نور دریایی به دعوت سازمان بسبج فرهنگیان به خلیج همیشه فارس و جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی است.

وی در این کتاب دیده‌ها و شنیده‌های خود را به عنوان سفیر فرهنگی از شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان، از عظمت، اقتدار و صلابت نیروهای مدافع وطن در منطقه حساس و سوق‌الجیشی خلیج همیشه فارس سخن گفته است. همچنین برای اطمینان‌خاطر دوست‌داران انقلاب و ایران به امنیت پایدار مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز به ویژه جزایر استراتژیک تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی به بیان گوشه‌هایی از این سفر پرداخته است. در قسمتی از مقدمه کتاب سفر به جزایر اقتدار چنین آمده است:

خلیج‌فارس با پیشینه هزاران ساله همواره دستخوش تحولات مهم در منطقه خاورمیانه بوده است و استعمارگران با توجه به ذخایر زیرزمینی موجود در خلیج فارس و گذر بیش از یک سوم نفت و گاز جهان از این منطقه همواره در پی تسلط بر منطقه بودند تا بتوانند ضمن چپاول ثروت‌های کشورهای منطقه بر خلیج فارس سیادت نمایند و تا پیش از انقلاب اسلامی نیز چنین بوده است اما به لطف الهی و پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای ایرانی خواب دشمنان منطقه به ویژه آمریکا را نقش بر آب کردند و امروز سیادت و آقایی بر خلیج نیلگون فارس به ویژه تنگه هرمز زیبنده ایرانیان است.

خودنمایی در جزایر تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی در خلیج فارس در کنار اقتدار نیروهای نظامی سپاه دیدنی و ستودنی است نیروهایی که در کنار خانواده‌های خود و مردم بومی در تامین امنیت آب‌های سرزمینی و به ویژه خلیج فارس در آمادگی کامل به سر می‌برند به طوری که نیروهای مستقر علاوه‌بر تامین امنیت آب آب‌راه‌های استراتژیک که محل گذرگاه کشتی‌های بزرگ تجاری و نفتکش‌هاست با مداخله جویان فرامنطقه‌ای نیز به شدت برخورد کرده بلکه پوزه آنها را بر خاک می‌مالند.

غفار سودی نویسنده این کتاب در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در این کتاب تلاش کردیم در قالب سفرنامه آنچه دیده‌ایم و شنیده‌ایم برای اطمینان خاطر دوستداران انقلاب و نظام ارائه کنیم تا بیش از پیش بدانند امنیت کشور مرهون انسان‌هایی است که با همه وجود و به اتفاق خانواده‌های خود در اعتلای امنیت ایران خواب از چشم بدخواهان ایران می‌ربایند.

این خبر حاکیست، تاکنون کتاب‌های جلوه‌های پایداری در اشعار حمید سبزواری مثل‌ها و پیام‌ها و سفر به جزایر اقتدار به قلم غفار سودی منتشر شده است و ۲ عنوان کتاب نیز در دست تالیف دارد. منبع: تسنیم

 

اخبار مرتبط

نظرات