امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : مارس 2nd, 2016 8:04 | کد خبر : 17219 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پاک آیین: تهران و باکو تروریسم را تهدیدی برای امنیت منطقه می دانند

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: سفر الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان به ایران یک فصل جدید در روابط دو کشور بود و در چند ماه آینده شاهد تحول جدی در روابط فیمابین خواهیم بود.

مغانه- به گزارش خبرگزاری ها، محسن پاک آیین در نشست خبری مربوط به سفر اخیر رییس جمهوری آذربایجان به ایران، افزود: با توجه به امضای ۱۱ سند همکاری بین دو کشور در حوزه های مختلف، این سفر را می توان سفری مهم و تاریخی عنوان کرد .
وی به جزئیات اسناد امضا شده میان دو کشور پرداخت و گفت: مذاکرات انجام گرفته در این سفر بسیار ثمر بخش و محیط مذاکره نیز صمیمانه بود.
پاک آیین افزود: دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان موضع نزدیک در مسایل منطقه ای داشته و باکو و تهران تروریسم را تهدیدی برای امنیت منطقه دانسته و بر ضرورت همکاری برای مقابله با این پدیده شوم تاکید دارند.
به گفته وی، ایران و جمهوری آذربایجان در مساله مناقشات موجود در خاورمیانه از جمله بحران سوریه بر آن تاکید دارند که این مناقشات راه حل نظامی نداشته و باید از طریق روش های مسالمت آمیز حل و فصل شوند.
پاک آیین افزود: ایران و جمهوری آذربایجان همچنین نگران تشدید موج اسلام هراسی علیه مسلمانان در اروپا بوده و بر ضرورت برگزاری هایش های مشترک برای مقابله با این پدیده تاکید کردند.
به گفته وی، تلاش برای ایجاد اتحاد اسلامی و وحدت مسلمانان مد نظر روسای جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان بود .
پاک آیین دیدار رئیس جمهوری آذربایجان با رهبر معظم انقلاب اسلامی را نیز بسیار صمیمانه توصیف کرد.
به گفته پاک آیین، الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان در این سفر از حسن روحانی همتای ایرانی خود برای دیدار از جمهوری آذربایجان دعوت بعمل آورد و امید است این سفر در سال جاری تحقق یابد.
سفیر کشورمان لغو ویزا از سوی جمهوری آذربایجان برای اتباع جمهوری اسلامی ایران را یکی از موضوعات مهم مورد مذاکره عنوان کرد و گفت: امیدواریم این مساله تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی حل شود و شهروندان ایرانی بتوانند بدون ویزا به جمهوری آذربایجان سفر کنند.

اخبار مرتبط

نظرات