امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : دسامبر 4th, 2016 1:20 | کد خبر : 20016 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نیروگاه ۳۲مگاواتی cchp در پارس آبادمغان تاسیس می شود

فرماندار پارس آباد مغان از شروع عملیات اجرایی طرح احداث نیروگاه سه گانه ۳۲مگاواتی “cchp”(تولید همزمان برق، حرارت مفید و سرمایش) در این شهرستان مرزی در آینده نزدیک خبر داد.

اکبر صمدی روز یکشنبه آیین تکریم و معارفه معاون فرمانداری پارس آباد و بخشدار اسلام آباد گفت: این طرح مهم با سرمایه گذاری افزون بر ۵۰۰میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا می شود.

وی اظهار کرد: با بهره بردار یاز این طرح مهم، علاوه بر رفع معضل نوسانات و افت ولتاژ برق  و ایجاد حدود ۱۰۰فرصت شغلی جدید، تحول اساسی در صنعت برق منطقه ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه با تدبیر دولت روحانی، بزرگترین طرح آّب و خاک موسوم به شبکه پایاب سد خداآفرین در این منطقه مرزی در دست اجراست.

وی اظهار کرد: در دو سال اخیر هفت هزار و ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار برای این طرح تخصیص یافته تا با شتاب بیشتری این پروژه اجرا شود.

وی اضافه کرد: با در خواست رییس جمهور و عنایت و اذن مقام معظم رهبری یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آّ های مرزی استان در نظر گرفته شده است.

صمدی با بیان اینکه اتمام و افتتاح این پروژه تحول عظیمی در منطقه ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: برخی ها با طرح مباحثی در خصوص شبکه پایاب خداآفرین، به دنبال کمرنگ کردن لطف و عنایت مقام عظمای ولایت و سیاه نمایی خدمات و تدبیر دولت هستند.

او با قدردانی از عنایات و نگاه ویژه رهبری و رییس جمهوری نسبت به این منطقه مرزی، اضافه کرد: با راه اندازی و بهره برداری کامل از این طرح، ۶۲هزار هکتار اراضی مرتعی و دیم به آبی تبدیل  و مجتمع های متعدد کشت و صنعت و دامپروری، کشت های گلخانه ای، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی در این شهرستان ایجاد و برای حدود ۱۰۰هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

فرماندار پارس آباد همچنین به طرح بهسازی سطوح پروازی و باند فرودگاه پارس اباد اشاره و بیان کرد: برای اجرای این طرح تا کنون ۱۷۰میلیارد ریال یعنی معادل احداث یک فرودگاه جدید اعتبار صرف شده است .

وی تنها علت تکمیل نشدن این طرح در موعد مقرر را حاکم شدن شرایط نامساعد جوی و بارش باران و افت دمای هوا اعلام و بیان کرد: بر اساس نظر مشاور طرح، برای آسفالت لایه سوم باند فرودگاه دمای هوا باید حداقل ۲۵درجه بالای صفر باشد.

وی اظهار کرد: تنها پنج درصد از آسفالت لایه سوم باند باقی مانده تا این فرودگاه برای انجام پروازهای هواپیما آماده شود و از نظر قیر، آسفالت، پیمانکار هیچ مشکلی وجود ندارد.

او همچنین با اعلام اینکه طرح احداث بیمارستان ۱۶۰تختخوابی هم اکنون افزون بر ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از تکمیل ساختمان بیمارستان تا آخر سال جاری خبر داد و گفت: ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار نیز برای تجهیز این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

در این آیین با قدردانی از خدمات “یاسر ندایی” معاون قبلی فرمانداری پارس آباد، “عدالت حاجی پور” بخشدار سابق اسلام آباد به سمت معاون جدید فرماندار این شهرستان و “افشین اسدزاده” به عنوان سرپرست بخشداری اسلام آباد انتخاب شدند.

در این آیین که در سالن اجتماعات فرمانداری پارس آباد برگزار شد، مدیر کل امور سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل و معاون وی و نیز مسوولان ادارات و نهادهای پارس آباد حضور داشتند.

photo_2016-12-04_13-14-12

اخبار مرتبط

نظرات