امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : می 18th, 2020 2:52 | کد خبر : 23711 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نماز عید فطر در پارس آباد مغان برگزار می شود/ کرونا نقاب از چهره آروپا و آمریکا برداشت

امام جمعه پارس آباد گفت که نماز عید سعید فطر با مراعات الزامات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مصلی و مساجد این شهرستان برگزار می شود.

مغانه آنلاین– دوشنبه-۱۳۹۹-۲-۲۹

حجت الاسلام باقری بنابی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به آثار خوب و محاسن بیماری کرونا در جامعه افزود: شیوع این ویروس اگرچه خسارات زیادی به اقتصاد و دیگر حوزه ها و بخش ها وارد کرده است ولی نباید آثار و پیامدهای مثبت این بیماری بر سبک زندگی نادیده گرفته شود.

وی، ادامه داد: کرونا با همه تاثیرات منفی اش، آثار مثبت فراوانی هم به خصوص در زمینه سبک زندگی فردی و اجتماعی به دنبال داشته که ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی، کاهش ترافیک و تصادفات جاده ای به خصوص در عید نوروز، کاهش مصرف گرایی و هزینه های غیر ضروری، ارتقای سطح بهداشت عمومی و فردی ، جلوگیری از ریخت و پاش، گسترش فرهنگ ایثار و دستگیری از نیازمندان و فعالیت های جهادی و نیز تلاش و مجاهدت کادر پزشکی و درمانی از آن جمله است.

وی بازگشت و رجعت بشریت به خود و برملا شدن چهره واقعی آمریکا و کشورهای اروپایی را از دیگر محاسن شیوع این بیماری دانست و اظهار کرد: کرونا، نقاب از چهره اروپا و آمریکا برداشت.

او، با قدردانی از اقدامات و تلاش های وصف ناپذیر جهادگران بهداشتی ، نیروی انتظامی، سپاه و فرماندار و نیروهای بسیجی این شهرستان در مقابله با این ویروس منحوس، اضافه کرد: تلاش ها و خدمات این عزیزان هیچ وقت از ذهن ها پاک نخواهد شد.

امام جمعه پارس آباد با بیان اینکه عمل به آموزه های دینی و توصیه های دین مبین اسلام در مقابله با بیماری ها و بلایا، بسیار موثر و کارساز است، بیان کرد: آحاد مردم نوع دوست در سایه کمک های مومنانه جلوه های زیبایی از همدلی و وحدت و نیک اندیشی به نمایش گذاشتند که تداوم این عمل خداپسندانه به کاهش آثار منفی و ریشه کنی این بیماری کمک شایانی می کند.

وی همچنین به ضرورت تسریع در راه اندازی قرارگاه فرهنگی با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، در این شهرستان تاکید کرد و گفت: با ایجاد و شروع فعالیت این قرارگاه، فعالیت ها و برنامه های فرهنگی، مذهبی و ورزشی جهت دهی و ساماندهی می شود.

فرماندار پارس آباد نیز با بیان اینکه هنوز وضعیت این شهرستان از نظر بیماری کرونا عادی نشده است، ادامه داد: مردم و دستگاه ها باید تا عادی شدن اوضاع، همچنان دستورالعمل و پروتکل بهداشتی را رعایت کنند.

عدالت حاجی پور، امنیت و سلامت را دو نعمت بزرگ الهی دانست و افزود: با متخلفان و کسانی که بخواهد در هر نقطه ای از شهرستان، امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازد برابر قانون به شدت برخورد خواهد شد.

وی کمبود آب آشامیدنی سالم را از مشکلات شهرهای اسلام آباد و مغانسر ذکر و بیان کرد: در این زمینه پیگیری ها و کارهای خوبی صورت گرفته که به محض تامین اعتبار مورد نیاز، مطالبه اهالی محقق خواهد شد.

وی همچنین با قدردانی از تلاش ها و زحمات پزشکان و پرستاران و مدافعان سلامت این شهرستان و نیز با اشاره بر ضرورت ترویج کتابخوانی، نسبت به نامگذاری دو میدان شهر پارس آباد به نام “کتاب” و ” مدافعان سلامت” تاکید کرد.

در این جلسه همچنین با اهدای لوح و هدیه از خدمات و تلاش های مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در مقابله با بیماری کرونا قدردانی شد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات