امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : ژانویه 20th, 2020 10:16 | کد خبر : 23460 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نامگذاری یکی از میادین پارس آباد به نام کتاب

 فرماندار پارس آباد گفت: باهدف ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و تکریم کتاب و کتابخوانی، یکی از میادین مهم شهر پارس آباد به نام کتاب نامگذاری می شود.

افشین خاک نژاد/ مغانه آنلاین- عدالت حاجی پور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان افزود: نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی و انس جوانان و نوجوانان با کتاب نقش موثری در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

وی با اشاره به تاثیری گذاری مطالعه کتاب خوب در زندگی فردی و اجتماعی، بیان کرد: متولیان و دستگاه های فرهنگی و آموزشی باید در رواج فرهنگ مطالعه اهتمام جدی داشته باشند.

او برگزاری نمایشگاه فرهنگی مذهبی یاس کبود را رویدادی مهم و اثربخش در این منطقه دانست و گفت: چنین نمایشگاه ها و برنامه ها، تاثیر به سزایی در آگاهی دهی و آشنا سازی نسل جوان با سیره عملی و زندگانی ائمه اطهار(ع) دارد.

حاجی پور به ضرورت تجلیل از ادبا، نویسندگان و خادمان و پیشکسوتان حوزه فرهنگ منطقه اشاره و اظهار کرد: مفاخر ادبی، نویسندگان، شاعران و فعالان و خادمان بخش فرهنگ نباید به فراموشی سپرده شوند.

وی همچنین با تاکید بر پرداخت به موقع مطالبات اداره کتابخانه های عمومی منطقه از محل نیم درصد درآمدهای شهرداری، افزود: این نیم درصد تنها بودجه و منبع تامین مالی موجود در اختیار کتابخانه هاست که باید شهرداری در اسرع وقت نسبت به واریز بدهی های معوق اقدام کند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد نیز گفت: آیین ها و برنامه های زیادی برای ترویج کتابخوانی در این شهرستان و به همت این نهاد برگزار شده  که این در افزایش سرانه مطالعه مفید تاثیر گذار بوده است.

حجت الاسلام امین پورمحمد، تکمیل پروژه بزرگ کتابخانه مرکزی را از نیازهای مهم این شهرستان ذکر کرد و افزود: تکمیل و بهره برداری از این طرح سبب رفع بسیاری از مشکلات و کاستی های حوزه کتاب از جمله کمبود فضا در این بخش خواهد شد.

وی با اشاره به درپیش بودن دهه مبارک فجر، ادامه داد: برنامه های ویژه و متنوعی برای این دهه تدارک دیده شده که برگزاری مسابقه کتابخوانی، نواختن زنگ کتاب در مدارس،رونمایی از کتاب ویژه کودکان و نوجوانان، عضویت نیم بها یا رایگان شهروندان در کتابخانه های عمومی، جشن ویژه روز زن و معرفی کتاب از آن جمله است.

 

اخبار مرتبط

نظرات