امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : می 19th, 2018 6:59 | کد خبر : 22726 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مشکلات جامعه ریشه در فرهنگ دارد

فرماندار پارس آباد مغان گفت: اغلب آسیب های اجتماعی و مشکلات و معضلات موجود در جامعه ریشه در فرهنگ و مسائل فرهنگی دارد.

جمشید کریمی/ مغانه آنلاین- علی علایی بعد از ظهر امروز شنبه در نشستی با جمعی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه این شهرستان افزود: فرهنگ ناب و اصیل عشایری و از طرفی تدین، باورهای و اعتقادات مذهبی مردم این خطه مرزی دژ محکمی در برابر هجمه های فرهنگی بیگانگان است.

وی با بیان اینکه این شهرستان به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی در خط مقدم تهاجم فرهنگی کشورهای بیگانه قرار دارد، اظهار کرد: فعالان و اصحاب فرهنگ و هنر وظیفه برجسته و خطیری در صیانت از فرهنگ غنی اسلامی و بومی منطقه دارند.

وی گفت:در چند سال گذشته هیچ حمایتی از اصحاب فرهنگ هنر و رسانه نشده فرهنگ و هنر  زیربنای توسعه هر جامعه بوده  و تاثیر فرهنگ و هنر  در منطقه  بر کسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد:جهت شکوفایی  و رشد و توسعه منطقه باید فرهنگ و هنر را به درون جامعه سوق داده شود تا با کارهای فرهنگی بتوانیم قسمتی از معضلات و مشکلات اجتماعی جامعه را حل کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه برای توسعه  شهرستان نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرائی و سیاسی هستیم افزود: تمام سعی و تلاش خود را در راستای توسعه منطقه و بر اصل همکاری و تعامل سازنده با تمامی اقشار جامعه در راه پیشبرد  شهرستان بکار خواهم گرفت.

رئیس شورای اداری شهرستان پارس آباد اضافه کرد: اگر تعامل و همفکری ما با نهادهای دولتی وغیر دولتی شهرستان تنگاتنگ باشد، پیشرفت و توسعه شهرستان مطلوب می گردد.

در ابتدای جلسه، مجتبی هاتف رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد مغان ضمن تبریک انتصاب علایی به عنوان فرماندارشهرستان مرزی پارس آباد مغان، گزارش کوتاهی از روند فعالیت های اداره فرهنگ وارشاد اسلامی پارس آباد و ظرفیت ها، قابلیت ها و مشکلات و نارسایی های حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان ارائه کرد.

اخبار مرتبط

نظرات