امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : ژانویه 11th, 2018 2:42 | کد خبر : 22546 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فرودگاه پارس آباد مغان بازگشایی شد

بالاخره پس از نزدیک شش سال تعطیلی، با اتمام عملیات مرمت، بهسازی باند و توسعه و استاندارد سازی سطوح پروازی، فرودگاه شهرستان مرزی پارس آباد مغان امروز پنجشنبه دوباره گشایش یافت.

به گزارش مغانه آنلاین، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در آئین بازگشایی فرودگاه پارس آباد مغان گفت: قصد داریم پروازهای این فرودگاه که از دهه فجر دایمی می شود بوسیله هواپیماهای جدید خریداری شده انجام پذیرد ، هواپیمایی که از دهه فجر به صورت رسمی پرواز به این فرودگاه را انجام خواهد داد با یک هزار میلیارد ریال خریداری شده است.
فرزانه شرفبافی افزود: امید است این پروازها به صورت رسمی و دایمی برقرار شود چرا که هواپیما باید توجیه اقتصادی داشته باشد.
به گفته او ، دولت بسترسازی و زمینه سازی لازم را در فرودگاه پارس آباد مغان انجام داده و در نظر داریم فرودگاه پارس آباد را مجهز به امکانات بین المللی کنیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: به زودی پروازهای هوایی اردبیل – باکو(جمهوری اذربایجان ) و اردبیل – وان(ترکیه) برقرار می شود.

وی ادامه داد: : برای تحقق این امر برقراری پروازها و برنامه ریزی ها همزمان با عید نوروز آتی انجام می شود.
به گفته اکبر صمدی فرماندار پارس آباد، با کمک دولت تدبیر و امید بازسازی فرودگاه پارس آباد در سالهای اخیر شتاب بیشتری گرفت، برای بازسازی باند پرواز فرودگاه به طول سه کیلومتر با سه لایه آسفالت، محوطه سازی، فنس کشی و توسعه و بازسازی ساختمان فرودگاه نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
فرودگاه پارس آباد پیش از این فقط قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای سبک را داشت که با توسعه زیر ساخت ها و تجهیزات و ارتقای آن انواع هواپیما ها از جمله فوکر و ایرباس نیز می توانند به این فرودگاه پرواز داشته باشند.
فرماندار پارس آباد از راه اندازی پروازهایی از این فرودگاه به سایر نقاط کشور از جمله مشهد در آینده نزدیک خبر داد.

در آیین افتتاح این فرودگاه استاندار و رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل مدیر عامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، نمایندگان شهرستان های پارس آباد و بیله سوار و گرمی، امامان جمعه پارس آباد و اصلاندوز مدیرکل فرودگاه های استان نیز داشتند.

به گزارش مغانه آنلاین، فرودگاه پارس آباد تا دهم فروردین سال ۹۲ با وجود اجرای طرح های توسعه ای از جمله  بهسازی باند فعال بود که در همان روز در جلسه ای با حضور “علی نیکزاد” وزیر وقت راه و شهرسازی و برخی مسوولان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در فرودگاه پارس آباد، مقرر شد به منظور تسریع در عملیات اجرایی پروژه ها و تا تکمیل آنها در عرض دو ماه، فرودگاه پارس آباد به روی پروازهای مسافربری بسته شود که این تعطیلی حدود شش سال به درازا کشید.

فرودگاه پارس آباد مغان به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور شد.

اخبار مرتبط

نظرات