امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : می 14th, 2018 3:31 | کد خبر : 22715 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فرماندار: جاده اردبیل-پارس آباد به قتلگاه تبدیل شده است

فرماندار پارس آبادمغان گفت که محور مواصلاتی اردبیل- پارس آباد به دلیل نداشتن ایمنی و وضعیت مناسب، باریک بودن و وقوع تصادفات دلخراش به قتلگاه تبدیل شده است.

به گزارش مغانه آنلاین، علی علایی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری پارس آباد افزود: توسعه و ایمن سازی جاده های ارتباطی، از مطالبات به حق و مهم مردم منطقه است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی چهاربانده کردن مسیر سربند-پارس آباد را از طرح های مهم و اولویت دار منطقه عنوان و بیان کرد: انتظار این است پیمانکاران با شتاب و سرعت بیشتری این پروژه را که هم اکنون در دوقطعه اجرا می شود به سرانجام برسانند.

وی از اتمام کار مطالعه چهاربانده کردن محور ارتباطی سربند به مشگین شهر خبر داد و اظهار کرد: اجرای این طرح عظیم به اعتبارات ملی نیازمند است.

وی با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های بخش کشاورزی پارس آباد گفت: در این شهرستان مرزی به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور به طور متوسط سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصول زراعی و باغی تولید می شود.

علایی با اشاره به جایگاه ممتاز این شهرستان در بحث تولید انواع بذور کشاورزی، بیان کرد: د رزمان حاضر حدود ۷۵درصد بذر “هیبرید ذرت” و ۱۰۰درصد بذر “سورگوم” مورد نیاز کشور در این منطقه استحصال می شود.

وی با بیان اینکه پارس آباد در بحث تولید دانه های روغنی مقام دوم کشوری و رتبه اول استانی را داراست، بر ضرورت احداث و راه اندازی کارخانه روغن کشی مدرن و پیشرفته در مغان تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم به توسعه کشت دانه های روغنی، رونق بخش زراعی و افزایش میزان تولیدات و درآمد منطقه کمک زیادی می کند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده بهینه از امکانات و منابع آبی و تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری نوین، از اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در چهار هزار هکتار از اراضی منطقه در آینده نزدیک خبر داد.

فرماندار پارس آباد همچنین حفظ وحدت، همدلی و وفاق و اتحاد را از الزامات پیشرفت و توسعه دانست و گفت: با وجود اختلاف، دودستگی و تنگ نظری و کوته بینی نباید انتظار پیشرفت امور و رفع مشکلات و کاستی ها را داشت.

علایی با بیان اینکه مردم از بی مسوولیتی برخی مدیران آزرده شده اند، بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و حفظ عزت و احترام مراجعه کنندگان و گشودن گره از مشکلات مردم تاکید کرد.

وی با اعلام اینکه همه مسوولان در مقابل حاکمیت و مردم مسوول هستند، از مدیران دستگاه های اجرایی خواست در جذب اعتبارات اهتمام جدی داشته باشند چرا که برگشت بودجه و اعتبار دستگاه های دولتی، تحت هر بهانه و دلیلی قابل قبول نیست.

اخبار مرتبط

نظرات