امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : آوریل 24th, 2017 1:01 | کد خبر : 21409 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فرآوری روزانه ۱۲۰تن شیر در کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان +تصاویر

مدیر کارخانه لبنیات کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: روزانه افزون بر ۱۲۰تن شیر در کارخانه لبنیات این شرکت فرآوری می شود.

به گزارش مغانه آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت کشت و صنعت مغان، کیومرث خانمحمدیان اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۴۵هزار تن شیر از طریق خود شرکت و بخش خصوصی وارد کارخانه شده و از این میزان در حدود سه هزار و ۵۰۰ تن شیرخشک ، سه هزار و ۱۰۰ تن خامه ، ۲۰۰تن کره ،حدود شش هزارتن دوغ وشیرپاکتی ،بیش از۲۲۵تن ماست لیوانی و ۵۰ تن دوغ لیوانی تولید و با برند مغانه  به بازار مصرف عرضه شده است که در مقایسه با سال های قبل از رشد چشمگیری برخوردار است .

وی بابیان اینکه سال گذشته عملکرد قابل قبولی را در تولید داشتیم اظهارداشت: تمام تولیدات و فعالیت‌های کارخانه به صورت مستقیم از طریق اداره نظارت بر مواد غذایی استان و همچنین اداره کل استاندارد، ارزیابی و کنترل می‌گردد .

او از تولید روزانه بیش از ۱۰تن شیر خشک  با نام تجاری مغانه در این شرکت خبرداد و خاطرنشان کرد: کارخانه لبنیات در زمینه اشتغالزایی به طور مستقیم و غیر مستقیم نقش بسزایی دارد به طوریکه درزمینه جذب شیرهای تولیدی منطقه بالاخص دامداری‌های کوچک صنعتی چندین نفر مشغول به کار بوده و از این طریق امرار معاش می نمایند.

وی  با بیان اینکه  راه اندازی سردخانه زیر صفر که لازمه انبار نگهداری کره پاستوریزه میباشد، نگرانی از بابت مشکلات و مخاطرات احتمالی که به دفعات در سالهای قبل  به طور کامل حادث گردیده بود مرتفع گردید.

خانمحمدیان گفت : لازم به یادآوری است هزینه راه اندازی سرد خانه زیر صفر که با تجهیزات موجود در شرکتو توسط نیروهای متخصص کارخانه صورت گرفت کمتر از ۵% هزینه پیش بینی شده بود.

وی افزود: با ایجاد تغییراتی اندک در سیستم اسپری درایر کارخانه موجبات کاهش بیش از ۸۰درصد هزینه خرید اتمایزر خارجی، فراهم شد هرچند با وجود تحریم های ظالمانه در سال ۹۳عملا امکان خرید نیز فراهم نبود و قطعات درخواستی نیز پس از اجرای برجام، توسط شرکت GEA در اختیار کارخانه قرار گرفتدر این راستا اعمال تغییرات در سیستم هوادهی و ویبراسیون کاهش قابل ملاحظه ای در میزان چسبندگی و در نتیجه کاهش ضایعات تولید شیر خشک، به همراه داشته است.

مدیرکارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان افزود: به جهت استفاده از امکانات و تجهیزات موجود در کارخانه دستگاه های بسته بندی کره (اوزان ۵۰گرم و ۲۵۰ گرم) که سالهای متمادی بلا مصرف و از چرخه تولید خارج شده بود باز سازی و مورد استفاده قرار گرفت.

وی در خصوص  ایجاد ارزش افزوده جدید کارخانه لبنیات نیز گفت : راه اندازی سیستم استاندارد سازی چربی در تولید شیر و دوغ پاستوریزه با استفاده از امکانات موجود در کارخانه که رقمی بالغ بر دویست میلیون ریال در ماه ارزش افزوده نصیب شرکت نموده است وهمچنین مخازن CIP و مخزن پروسس ۲۲تنی که چندین سال علاوه بر کارکردناقص و نامطلوب، اتلاف و افزایش مصرف انرژی را موجب میگردید بازسازی گردید.

کیومرث خانمحمدیان از دریافت نشان واحد برتر کنترل کیفی استان اردبیل درسال۹۵-۹۴ خبردادو گفت : اقدامات اصلاحی متعدد دیگر از جمله راه اندازی دومین سامانه هوای فشرده، نوسازی سیستم گرمایشی داخلی کارخانه، احداث سردر ورودی کارخانه، تعویض سقف داخل سالن تولید، طراحی و اجرای سکوی تانکرهای نگه داری اسید، اورهال کمپرسور ۹۰ کیلوواتی چیلر، انعقاد قرارداد برون سپاری با شرکت لبنی تارا سبلان وآفتاب ارومیه که موجب افزایش قابل ملاحظه تولیدات پاستوریزه و استریل گردیده است و اقدامات متعدد دیگر که همگی در بهبود فعالیت های کارخانه بسیار موثر بوده است.

به گفته وی، کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان از واحدهای نمونه استان بوده و محصولات تولیدی آن از کیفیت مناسبی برخوردار است.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد با داشتن اراضی وسیع کشاورزی ، دو هزار و ۶۰۰صد هکتار باغات میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه قند ، کارخانه لبنیات ، کارخانه فراوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های کشت و صنعت منحصر بفرد کشور محسوب می شود.

*محس آزادی

 

 

اخبار مرتبط

نظرات